Abstract
In recent years, outdoor camping has garnered increasing attention in China, especially in the later stages of the COVID-19 pandemic and with the rise of the "glamping" concept, making camping a popular sector in China's tourism industry. As the camping industry has rapidly developed, issues with camping products in the Chinese market have also become apparent. Most of the existing camping products are from foreign brands, and even the products from domestic camping brands often resemble their foreign counterparts, lacking creativity and cultural distinctiveness. Camping products embody different lifestyles and states of being and also serve as a means of cultural inheritance from various regions. They represent a temporary "home" for campers in the outdoors. Currently, there are few camping products on the market that incorporate cultural elements into their design. To allow campers to experience and spread regional culture while camping, this paper will study Hui-style architectural culture, understand its essence, and, based on an analysis of the current market camping chairs' design, color, and materials, as well as consumer survey results, extract elements of Hui-style architecture. These cultural elements will then be integrated into camping chairs through design, enabling camping products to become carriers of regional cultural characteristics.
최근 몇 년 동안 중국에서 야외 캠핑이 점점 더 주목을 받고 있으며, 특히 COVID-19 팬데믹의 후반과 "글램핑" 개념의 부상으로 인해 캠핑이 중국 관광 산업에서 인기 있는 부문이 되었다. 캠핑 산업이 급속히 발전함에 따라 중국 시장의 캠핑 제품에 대한 관심도 두드러졌다. 기존 캠핑 제품의 대부분은 외국 브랜드에서 나온 것이고, 국내 캠핑 브랜드의 제품조차도 종종 외국 제품과 비슷하여 창의성과 문화적 독특성이 부족하다. 캠핑 제품은 다양한 라이프 스타일과 존재 상태를 구현할 수 있으며 다양한 지역의 문화적 유산을 계승하는 수단이 된다. 캠핑 제품은 야외에서 캠핑하는 사람들에게 일시적인 "집"을 나타낸다. 현재 시장에는 문화적 요소를 디자인에 통합한 캠핑 제품이 거의 없다. 캠핑하는 동안 캠핑객이 지역 문화를 경험하고 전파할 수 있도록 이 논문에서는 후이 스타일의 건축 문화를 연구하고 그 본질을 이해하며 현재 시장 캠핑 의자의 디자인, 색상, 소재와 소비자 설문 조사 결과를 분석하여 후이 스타일의 건축 요소를 추출하였다. 이러한 문화적 요소는 디자인을 통해 캠핑 의자에 통합될 수 있으며, 캠핑 제품은 지역적 문화적 특성을 전달하는 매개체가 될 수 있다.