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A Study on Proposing a Virtual Tour Production Framework Using Matterport and Unity 3D

Matterport와 Unity 3D를 사용한 가상투어 제작 프레임워크에 관한 연구

  • Min-Shik Kang (Dept. of Virtual Reality, Namseoul University)
  • 강민식 (남서울대학교 가상현실학과)
  • Received : 2024.10.22
  • Accepted : 2024.10.26
  • Published : 2024.10.31

Abstract

The challenges of exploring distant locations have become increasingly apparent, especially since COVID-19 has made visiting even nearby museums and attractions more difficult. Various factors contribute to this, including time constraints, financial limitations or language barriers. However, these challenges can be overcome with recent technologies by transforming how users experience and interact with spaces. With the latest advancements, it is now possible to create virtual representations of famous attractions, allowing users to take virtual tours as if they were physically present. This paper presents a comprehensive framework for creating virtual tours using Matterport, a leading 3D scanning technology, and Unity 3D, a powerful game engine. The paper outlines methodologies for capturing 3D data with Matterport, importing it into Unity, enhancing user interaction, and optimizing the overall experience. By integrating these tools, the framework aims to facilitate immersive virtual experiences. This approach will allow affordable virtual tickets for famous attractions around the world which will be great educational opportunities. In addition, this framework can be applicable to facilitate easier navigation in complex environments such as airports and hospitals.

먼 지역을 탐험하는 데 있어 겪는 어려움은 점점 더 뚜렷해지고 있으며 이러한 어려움에는 시간 제약, 재정적 제한, 언어 장벽 등이 포함된다. 그러나 이러한 문제들은 사용자가 공간을 경험하고 상호작용하는 방식을 변화시키는 최신 기술을 통해 극복할 수 있다. 최근의 발전 덕분에 유명 관광지를 가상으로 재현해 사용자가 마치 실제로 방문한 것처럼 가상 투어를 할 수 있게 되었다. 본 연구에서는 선도적인 3D 스캐닝 기술인 Matterport와 강력한 게임 엔진인 Unity 3D를 사용하여 가상 투어를 만드는 종합적인 프레임워크를 제시한다. 본 연구는 Matterport를 활용한 3D 데이터 캡처, Unity로의 데이터 임포트, 사용자 상호작용 강화, 그리고 전체 경험의 최적화에 대한 방법론을 설명한다. 이러한 도구들을 통합함으로써 이 프레임워크는 몰입형 가상 경험을 제공하는 것을 목표로 한다. 이 접근 방식은 전 세계 유명 관광지에 대한 저렴한 가상 티켓을 제공하여 훌륭한 교육적 기회를 제공할 수 있다. 또한 이 프레임워크는 공항이나 병원과 같은 복잡한 환경에서의 탐색을 용이하게 하는 데에도 적용될 수 있다.

Keywords

Acknowledgement

본 논문은 2023년도 남서울대학교 학술연구비 지원에 의해 연구되었음.

References

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