DOI QR코드

DOI QR Code

A Study on the Influence of Consulting Characterstic ease of use to the word-of-mouth intention and repurchase intention

컨설팅특성이 구전의도와 재구매의도에 미치는 영향연구

  • 조영준 (금오공과대학교 컨설팅대학원R&D센터) ;
  • 이승희 (금오공과대학교 컨설팅대학원)
  • Received : 2011.10.31
  • Accepted : 2011.12.05
  • Published : 2011.12.31

Abstract

This paper is for the influence of consulting character how to affect on the word-of-mouth intention and repurchase. Consulting characters consist of expertise, reliability and application. The results of this study are as follows: Firstly, Application except expertise and reliability have a positive effect on word-of mouth intention influence. Secondly, expertise and application except reliability have a positive effect on repurchase intention influence. This study shows that the company marketing performance would be greatly improved by an application of consulting experience and an expertise of consulting need.

본 논문은 컨설팅특성이 구전의도와 재구매의도에 미치는 영향연구이다. 컨설팅특성은 전문성, 신뢰성, 활용도로 구성되어 있다. 연구결과 첫째, 전문성과 신뢰성을 제외한 활용도가 구전의도에 정(+)의 영향을 미치는 것으로 나타났다. 둘째, 신뢰성을 제외한 전문성, 활용도는 재구매의도에 정(+)의 영향을 미치는 것으로 나타났다. 이는 컨설팅 수행경험에 대한 활용도와, 컨설팅의 전문성을 높여야 기업 마케팅성과가 있는 것으로 확인되었다.