참고문헌
- 김지현.김태영 (2014). CT 기반 초등 영재를 위한 융합형 교육내용 구성 방안, 한국컴퓨터교육학회 학술발표대회 논문집, 18(1), 53-57. (Kim, J. H. & Kim, T. Y. (2014). Convergence CT-based educational content for the Gifted Elementary Composition Strategies, The Korean Association of Computer Education, 18(1), 53-57.)
- 류희찬.이지요 (1993). 수학교육에서의 시각화의 중요성과 LOGO, 수학교육학연구, 3(1), 75-85. (Lew, H. C. & Lee, J. Y. (1993). Visualization in Mathematics Education and LOGO, The journal of educational research in mathematics, 3(1). 75-85.)
- 이상구.신준국, 김경원 (2014). 스토리텔링 수학 교과서에서 공학적 도구의 활용과 미분적분학 단원에 관한 개발 사례, 한국수학교육학회지 시리즈 E <수학교육 논문집>, 28(1), 65-79. (Lee, S. G., Shin, J. K. & Kim, K. W. (2014). A Case Study of Perceptions on Storytelling Mathematics Textbooks with Computer Algebra System, Communications of mathematical education, 28(1), 65-79.) https://doi.org/10.7468/jksmee.2014.28.1.65
- 이상구.장지은.김경원 (2013). Sage와 GeoGebra를 이용한 선형대수학 개념의 Visual - Dynamic 자료 개발과 활용, 한국수학교육학회지 시리즈 E <수학교육논문집>, 27(1), 113-123. (Lee, S. G., Jang, J. E. & Kim, K. W. (2013). Visualization of Linear Algebra concepts with Sage and GeoGebra, Communications of mathematical education, 27(1), 113-123.)
- 이은경 (2013). 계산적 사고향상을 위한 창의적 스크래치 프로그래밍 학습, 컴퓨터교육학회 논문지, 16(1), 1-9. (Lee, E. K. (2013). Computer Education Curriculum and Instruction : Creative Programming Learning with Scratch for Enhancing Computational Thinking, The Journal of Korean association of computer education, 16(1), 1-9.)
- 한국과학창의재단 (2013). 초.중등 단계 Computational Thinking 도입을 위한 기초연구, 공고 제2013-087호. (Kofac (2013). Basic Research for the introduction of Computational Thinking in elementary and secondary stages. 2013-087).) Retrieved from http://pms.kofac.re.kr/com/FileDown.do?atchFileId=FILE_000000000010130&fileSn=5.
- 한국교육과정평가원 (2013, 6). '행복교육, 창의인재 양성을 위한 교육과정, 교수 학습, 교육평가 패러다임 전환', 경제 인문사회연구회 미래사회협동연구총서 "창조경제 구현방안 연구", 일련번호: 13-01-22. (Korea institute for curriculum and evaluation (2013, 6). 'Education for happiness, Curriculum for producing creative talent, Paradigm shift in evaluation', Council for Economics, Humanities and Social Science, Cooperative Research Series: 13-01-22.) Retrieved from http://www.nrcs.re.kr/webmodule/homeboard?act=download&year=2013&file_seq=4240.
- 한국교육과정평가원 (2013, 7). '미래 사회 대비 국가 수준 교육과정 방향 탐색 - 수학 (교육부 정책과제)', 교육부. (Korea institute for curriculum and evaluation (2013, 7). National Standard of Curriculum Research - Mathematics, Ministry of Education.) Retrieved from http://www.prism.go.kr/homepage/researchCommon/downloadResearchAttachFile.do;jsessionid=13E6A9707F950EC33CAC87941AAC103A.node02?work_key=001&file_type=CPR&seq_no=001&pdf_conv_yn=N&research_id=1342000-201300035.
- Kim, K. W., Lee, S. G. & Sun, S. W. (2013). Modeling of Mobile Sage and Graphing Calculator, Journal of Modern Education Review, 3(12), 918-925.
- Lang, V., Lee, S. G. & Lee, J. Y. (2014). A Mobile, Open-Source 2D and 3D Printing Graphic Greation CAS Tool of Mathematics Courses, Journal of US-China Education Review A, 4(8), 569-580.
- Peppler, K. (2013). STEAM-Powered Computing Education: Using E-Textiles to Integrate the Arts and STEM, IEEE Computer, 46(9), 38-43.
- Wing, J. M. (2006). Computational Thinking, Communications of the ACM, 49(3), 33-35. Retrieved from https://www.cs.cmu.edu/afs/cs/usr/wing/www/publications/Wing06.pdf. https://doi.org/10.1145/1118178.1118215
피인용 문헌
- '선형대수학' 플립드러닝(Flipped Learning) 강의 모델 설계 및 적용 vol.30, pp.1, 2015, https://doi.org/10.7468/jksmee.2016.30.1.1
- 디지털 시대의 대학수학교육: 선형대수학을 중심으로 vol.31, pp.4, 2017, https://doi.org/10.7468/jksmee.2017.31.4.367