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A Study on the Air Pressure Endurance Test Device for High Speed Train Windows

고속철도차량 객차창문의 공기압력내구성 시험장치 개발에 관한 연구

  • 장대성 (우송대학교 철도차량시스템학과) ;
  • 이원 (숭실대학교 공과대학 기계공학과)
  • Received : 2012.02.16
  • Accepted : 2012.03.08
  • Published : 2012.04.30

Abstract

All of the Korean high speed train windows have been imported from abroad up to now. In this paper, the air pressure endurance test device for high speed train windows was studied and developed. This test device can create air pressure variation similar to train running real condition and carry out pressure endurance test according to international standard. Henceforward, this test device will be useful for domestic production of high speed train windows.

현재까지 국내에서 운행되고 있는 고속철도차량용 창문은 전량 해외 제품의 수입에 의존하고 있다. 본 연구에서는 고속철도차량의 주행도중에 발생되는 공기 압력 변동 값을 반복적으로 생성시킬 수 있고 국제적으로 통용되는 규격에 부합하는 압력 내구성 시험을 수행할 수 있는 시험기의 개발에 대한 연구를 수행하였다. 따라서 향후 고속철도차량용 창문유리에 대한 압력 내구성시험기의 연구개발을 통하여 창유리의 국산화에 기여할 수 있을 것으로 사료된다.

Keywords

References

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