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Implementation of an App Scheduler for the Effective Display of Advertisement Contents on Android Platform

효과적인 광고 컨텐츠 디스플레이를 위한 앱 스케줄러 구현

  • 김칠수 (영남대학교 컴퓨터 공학과) ;
  • 이명섭 (영남이공대학교 컴퓨터계열) ;
  • 박창현 (영남대학교 컴퓨터 공학과)
  • Received : 2012.09.03
  • Accepted : 2012.10.19
  • Published : 2012.11.28

Abstract

Recently, Digital Information Display(DID) technologies have been used to advertise the various contents such as video, image, text and etc. However most of recent DIDs are still using the traditional one directional advertising mechanism delivering the contents only to the customers. In this paper, we present the design and implementation of an App Scheduler on Android platform to effectively manage the Android Apps related to the advertisement which can attract customers' attention and reflect their ideas in the advertisement.

최근 광고 시스템은 디스플레이 장치, 액정기술의 발달과 초고속 인터넷 기술과 결합하여 동영상과 같이 동적인 광고 컨텐츠를 실시간으로 운영하고 있다. 하지만 광고의 대부분이 고객의 의지와 관계없이 일방적으로 전달되어지는 광고 형태를 벗어나지 못하고 있다. 본 연구에서는 새롭게 등장하는 광고 플랫폼에 따른 맞춤형 광고 기법으로 디스플레이 개념에 머물러 있는 디지털 사이니지를 사용자들의 직접적인 참여를 유도하고, 이러한 참여를 통해 새로운 경험을 창출할 수 있도록 안드로이드 플랫폼 기반으로 앱 스케줄러 구현한다.

Keywords

References

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