Abstract
A fabricated hybrid control board using multi-communication is designed with a low power 8-bit microcontroller, ATxmega128A1. The microcontroller consists of 8 UART (Universal asynchronous receiver/transmitter) ports, 2 kbytes EEPROM, 128 kbytes flash memory, 8 kbytes SRAM. The 8 URAT ports are used for a multi-communication modem, a GPS module, etc. The EEPROM is used for saving a configuration for running programs, and the flash memory of 128 kbytes is used for storing a F/W (Firm Ware), and the 8 kbytes SRAM is used for stack and for storing memory of global variables while running programs. If we use the multi-communication of CDMA, TRS and RF to remotely control Aid to Navigation, it is able to remove the communication shadow area. Even though there is a shadow area for an individual communication method, we can select an optimal communication method. The compatibility of data has been enhanced as using of same data frame per communication device. For the test, 8640 of data have been collected from each buoy during 30 days in every 5 minutes and the receiving rate of the data has shown more than 85 %.
다중통신을 지원하는 하이브리드 통신 제어보드는 저전력의 8-bit 마이크로콘트롤러인 ATxmega128A1으로 설계하였으며, 마이크로콘트롤러는 다중통신을 위한 모뎀과 GPS 모듈 등을 시리얼 인터페이스 하기 위한 8개의 UART 포트가 갖추어져 있으며, 내부에 2K 바이트의 프로그램 매개변수와 프로그램이 동작하는데 필요한 데이터를 저장할 수 있는 EEPROM과 128K 바이트의 플래시 메모리 및 프로그램이 실행되는 8K 바이트의 SRAM으로 구성되어 있다. 항로표지의 원격 관리를 CDMA, TRS, RF 등 하이브리드 통신을 이용하면 개별 통신 방식별로 음영지역이 존재하는 경우에도, 최적의 통신방식을 선택하여 통신을 수행하게 됨으로써, 통신 음영지역의 해소가 가능하다. 또한 통신장치마다 동일한 데이터 프레임을 사용함으로써 데이터의 호환성을 높였다. 실험은 30일 동안 각 부표에서 매 5분마다 데이터를 취득하였으며, 데이터 수신율은 85 % 이상을 보였다.