Design and Implementation of a Paper Submission Management System Using Domain Object Interface and Object Oriented Design Patterns

객체지향 설계 유형 및 도메인 객체 인터페이스를 이용한 논문 투고 관리 시스템 설계 및 구현

  • 심춘보 (순천대학교 멀티미디어공학과) ;
  • 정세훈 (순천대학교 멀티미디어공학과) ;
  • 임은천 (순천대학교 멀티미디어공학과) ;
  • 유강수 (전주대학교 교양학부)
  • Received : 2010.08.27
  • Accepted : 2010.10.15
  • Published : 2010.10.31

Abstract

Recently, the interest on object oriented design patterns has been increased considering to reusability of software and efficiency of maintenance expense in designing software architecture. In this paper, we design the paper submission management system applicable to specific domain using domain object interface based on object oriented design patterns, and then implement it with Java and XML. The proposed system applies method of implementation by assemblying each system objects with upward after system entire architecture design by combining properly downward method and upward method and applies with GoF Design pattern. As well as, we convert domain data of system into the form of various persistent objects through XML, and minimize the complexity of system by not adopting method that generates domain object as in Class with automatic. Finally, the implementation of our system can be used in general C/S environment, but we implement system user GUI using the XSLT built in general web browser in consideration for user convenience and consistency.

최근 소프트웨어 아키텍처 설계 시 소프트웨어의 재사용성 및 유지보수 비용의 효율성을 고려한 객체지향 디자인 패턴의 관심이 증가하고 있다. 따라서 본 논문은 객체지향 디자인 패턴 기반의 도메인 객체 인터페이스를 활용하여 특정 도메인에 해당하는 논문 투고 관리 시스템을 설계하고, 아울러 자바와 XML을 이용하여 구현한 시스템을 제안한다. 제안하는 시스템은 GoF 디자인 패턴을 적용하여 하향식과 상향식을 적절히 조합한 시스템 전체 아키텍처를 설계한 후에 상향식으로 각각의 시스템 객체들을 조립하여 구현하는 방식을 적용한다. 또한 본 시스템은 시스템의 데이터 자체에 대해서는 XML을 통해 각종 퍼시스턴스 객체(Persistent Object)의 형태로 변환되도록 하며, 도메인 객체를 클래스로 자동 생성하는 방식을 채택하지 않음으로써 시스템의 복잡성을 최소화한다. 마지막으로 시스템의 구현은 일반 클라이언트/서버 환경에서도 사용 가능하지만, 사용자의 편의성 및 일관성을 고려해 일반 웹브라우저에 내장된 XSLT를 통해 시스템 사용자 GUI를 구현한다.

Keywords

References

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