Study and Research of Seller's Optical Knowledge About Sale of Goggle or Sun-glasses

고글 및 선글라스의 판매에 대한 판매인의 안경 지식에 관한 연구

  • Lee, Ji-Min (Department of Ophthalmic Optics, Daegu Health College) ;
  • Jo, Hyun-Rae (Department of Ophthalmic Optics, Daegu Health College) ;
  • Jang, Woo-Yeong (Department of Ophthalmic Optics, Daegu Health College)
  • 이지민 (대구보건대학 안경광학과) ;
  • 조현래 (대구보건대학 안경광학과) ;
  • 장우영 (대구보건대학 안경광학과)
  • Received : 2009.10.24
  • Accepted : 2009.12.08
  • Published : 2009.12.31

Abstract

Purpose: Recently because goggle and sunglasses is industrial products, unprofessional is selling in store what is not optical store. Due to layman's sale, check of frames or lens, the quality, curve, A/S, is impossible. Therefore layman's sale threated national eye-health. So we investigated in order to know them, merchant of goggle and sunglasses except for optician, about "how many they have optical knowledge?" and "What can they give a service us?" Methods: Regardless age, we get a survey of 208 person who purchased goggle and sunglasses in a store that it is not optical store and 100 of goggle and sunglasses except for optician. Results: Most merchant who haven it knowledge about glasses sells goggle or sunglasses. Even though merchant has knowledge about glasses, It was very littles, now. Conclusions: Optician who have expert knowledge need method that it was very littles. So goggle and sunglasses that it is registered industrial products need method to transform into health instrument.

목적: 이 연구는 최근 고글 및 선글라스가 공산품으로 규정되어 있어 안경원 외의 장소에서 비전문가가 판매하고 있는데, 그에 따라 안경사가 아닌 비전문가가 판매하므로써 안경테 및 안경 렌즈의 재질과 커브, A/S 사항이 현실적으로 체크가 불가능하여 국민의 안보건을 위협하고 있다. 따라서 안경원을 제외한 고글 및 선글라스의 판매인들이 얼마나 안경에 대한 지식이 있고 어떠한 서비스를 할 수 있는지 알아보기 위하여 조사연구를 하였다. 방법: 연령에 상관없이 안경원 근무자, 안경사를 제외한 고글 및 선글라스 판매인 100명과 안경원을 제외한 판매점에서 고 글 및 선글라스를 구매한 208명을 대상으로 설문 조사하였다. 결과: 대다수의 판매인들은 안경에 대한 지식 없이 판매를 하고 안경에 대한 지식이 있더라도 많이 부족한 현실이었다. 결론: 안경 렌즈와 관련된 모든 것은 안경원에서 전문적인 지식이 있는 안경사가 직접 판매하고 관리하는 방식이 필요하다. 그래서 하루 빨리 공산품으로 되어있는 고글 및 선글라스가 의료용구로 변환시키는 대책이 필요하다.

Keywords

References

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