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Lightscape에서의 사실적 재질 이미지 표현을 위한 Brightness 수치 개선에 관한 연구

A Study on Improving Brightness Values for Real Representations of Material Images in Lightscape

  • 발행 : 2007.02.28

초록

이 논문에서는 Lightscape를 사용할 때 보다 질적으로 나은 시뮬레이션 이미지를 산출하기 위해 각 재질에 따른 brightness 수치들을 변화시켜서 보다 사실적인 재질의 이미지를 표현하기 위한 최적의 brightness 수치를 산출하도록 하였다. 주간에 인공 광원의 광량과 강한 주광이 더해져서 광량이 초과되어 수치적으로 재질의 색이 변색되어 보이는 경우가 발생하기 때문이다. 그러므로 주간에는 낮은 수치의 brightness를 적용할 경우 재질의 느낌을 보다 사실과 근접하게 나타낼 수 있다는 결과를 추출하였다. 그리고 대부분의 재질들이 주간에는 낮은 brightness 수치를, 야간에 높은 brightness 수치를 입력하여야 원 재질의 RGB 데이터와 유사하여 가장 사실적인 시뮬레이션 이미지가 나온다는 사실을 알 수 있었다.

This study is to generate optimal values of brightness and achieve more realistic images by varying such values according to individual materials in order to create better quality simulation images using Lightscape. Because there are discolorations of materials by adding the radiation of luminaires to that of daylight during the daytime, when low brightness values are inputted in case of daytime, the results are founded that images of materials can be seen much similar with real images. And in most of the materials, when low values in the daytime and high values in the nighttime are inputted this study verifies that the realest simulation images can be obtained using Lightscape, because the RGB data of simulation images are almost similar with that of real materials.

키워드

참고문헌

  1. http://blog.naver.com/itbank628?Redirect=Log&logNo=50000536133 '인테리어뱅크 Lightscape'
  2. 박영재, 홍의재 'Lightscape Reality', 디지털 북스, 2002. 06