Proceedings of the Korean Institute of Navigation and Port Research Conference (한국항해항만학회:학술대회논문집)
- 2009.06a
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- Pages.419-424
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- 2009
Rock Crushing and Gel Crushing of Ocean Traffic Facilities Foundation
해양교통시설기초 암반파쇄와 겔파쇄
- Lee, Soo-Gwan (Division of Civil, WIN Engineering Co. Ltd.)
- 이수관 (우인엔지니어링 토목부)
- Published : 2009.06.17
Abstract
The ocean rock was crushed mainly by drop hammer and blasting. In recent years, because of farming and harbors extension, the ocean rock crushing method is changing to popular complaint solving type. Effective rock crushing methods of protecting environment are studied under consideration for topography, farming, structures, electronic equipment, environment protection arm near to rock crushing sector. Effective rock crushing methods are compared under consideration for crushing volume, rock quality, distribution, crushing speed. Effective rock crushing methods at once solving popular complaint and protecting ocean environment and building ocean structures, are compared according to the coast development.
수중암반파쇄는 주로 중추에 의한 파쇄와 수중발파에 의존하였습니다. 그러나 최근에는 연안양식과 항만증설에 따라 수중암반파쇄민원이 해소되는 암반파쇄방법으로 대체하고있습니다. 암반파쇄 구역에 인접해 있는 지형, 양식장, 각종시설물 및 부대전자장비와 환경보호구역등을 고려하여 해양환경을 보호하는 효과적인 암반파쇄방법을 검토하였습니다. 파쇄암반수량, 암질특성, 분포상태를 조사하고 암반파쇄시공속도를 고려하여 효과적인 암반파쇄방법을 비교검토하였습니다. 해안 주변역, 즉 연안역의 활용도가 높아지므로 수중암반파쇄민원을 해결하고 환경을 보호하면서 해양시설건설이 동시에 이루어지는 암반파쇄방법으로서 효과적인 방법을 비교검토하였습니다.
Keywords