멀티 플랫폼 환경 게임 캐릭터 개발 방법에 관한 모델 연구

A study about multi platform environment game character development

  • 최태준 (공주대학교 영상예술대학원 게임 멀티미디어전공) ;
  • 유석호 (공주대학교 영상예술대학원 게임 멀티미디어전공)
  • Choi, tae-jun (Dept. of Game Multimedia in Graduate school, Kongju National University) ;
  • Ryu, seuc-ho (Dept. of Game Multimedia in Graduate school, Kongju National University)
  • 발행 : 2007.11.16

초록

어느 순간부터 게임은 한 기종의 타이틀로 발매되기 보다는 멀티 플랫폼으로 발매되기 시작하였다. PS(Play Station)나 XBOX와 같은 경쟁기종의 경우에 '파이널 판타지' 나 '기어 오브 워' 등의 대표작이 있다. 하지만 게임의 타이틀이 멀티 플랫폼으로 제작되기 시작하였고 이는 게임의 제작비 상승에 따른 위험을 최소화하기 위한 게임 개발자들의 선택으로 많은 게임이 멀티 플랫폼으로 제작되고 있는 단계이다. 본 연구는 이러한 멀티 플랫폼 환경에서 게임 캐릭터 개발 방법에 관하여 멀티 플랫폼의 개요와 멀티 플랫폼 환경에서의 게임캐릭터를 분석 및 사례제안을 통하여 멀티 플랫폼에 대한 방향을 제시를 위한 기초 자료로 활용하고자 한다.

Game was begun to sell to multi platform rather than is sold as a title of a kinds of machine since some moment. In case of competition flag species such as PS (Play Station) or XBOX, there is 'Final Fantasy', 'Gear of War' masterpiece. However, title of game was begun to manufacture to multi platform and this is step that much games are manufactured to multi platform by selection of game developers to minimize danger by production cost rise of game. About game character development method in multi platform surrounding that this research is such game character abstract of multi platform and multi platform environment direction for multi platform through analysis and example proposal to basis data for presentation utilize wish to.

키워드