Proceedings of the Korean Reliability Society Conference (한국신뢰성학회:학술대회논문집)
The Korean Reliability Society
- Semi Annual
Domain
- Mathematics > Applied Statistics
2011.06a
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Initial reliability prediction done by calculation would be more practical if support by evidence from customer usage profile and field failure data to improve the prediction. Thus, the consistency of the design and the product would be practically validated. In this paper, it will address rationale and method to decide on Acceleration Factor (AF) to be used in Accelerated Life Test (ALT) through usage profile and field failure. The case study of tractor transmission is used to demonstrate the method which data obtained from surveys done on farmers, field visits and field failure data from service center. By considering all the elements, it will determine more relevant AF which indicates the real use conditions of the component.
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In order to assess the reliability of the Tire Pressure Sensor for automobiles, accelerated life test model and procedure are developed. By using this method, failure mechanism and life distribution are analyzed. The main results are as follows; i) the main failure mechanism is degradation failure that is, PCB destruction and battery Discharge by high temperature. ii) the life distribution of the Tire Pressure Sensor fitted well to Weibull life distribution and the accelerated life model of that is fitted well to Arrhenius model. iii) at the result of the life distribution, accelerated life test method is developed
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반도체 칩과 패키지는 wire로 연결되는데, 이 때 반도체의 용도에 따라 다양한 wire와 pad의 조합이 사용되며, 이 두 개의 다른 금속물질 결합부위는 IMC(Inter Metallic Compound)를 형성하게 된다. 그러나, 결함 및 오염 등에 의하여 인접재료의 원자들이 이동하는 확산(Diffusion)이 발생하게 되어 IMC가 성장하고, 두 개의 금속물질간의 확산율은 상호 다르며, 확산율은 온도에 따른 함수가 된다. Au wire와 Ag pad를 이용하여 제조한 IR 수신모듈를 대상으로 3가지 고온조건에서 가속수명시험을 실시하였고, 각 온도별 수명분포를 바탕으로 가속계수와 활성화에너지 도출 및 정상온도에서의 수명도 예측할 수 있었다.
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Recently, the application of electronics in vehicle is increasing, in order to assess the reliability of the electronics, highly accelerated life test is used, highly accelerated life test can assess the reliability of the electronics in the short time. In this study, optimized HALT technique can be applied to the electronics is proposed. The main results are as follows; i) HALT is proceed to the 8-step process. ii) The test mode of HALT is composed of the cold step stress, hot step stress, vibration step stress and combined environments stress. iii) The time dwell is set to at least 20 minutes.
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본 논문에서는 전원회로에 사용되는 주요 부품인 트랜스포머에 대한 주요한 고장모드, 고장메커니즘, 스트레스 인자들을 규정하고 그에 따른 가속열화시험을 실시하여 가장 유효한 스트레스 인자를 도출하고 트랜스포머의 열화가 전원회로에 미치는 영향을 분석에 대한 연구를 진행하였다. 전원회로의 고장분석에서, 트랜스포머의 일시적인 특성변화 또는 고장현상(Bunt, Short, Open 등) 발생으로 인한 전류의 급증, 공진주파수 부조화, Spike 발생 등으로 인한 주변부품 또는 구성회로에 미치는 영향을 정확하게 분석하는 것이 어렵다는 점과 비교적 단순한 구조와 강한 내성으로 뚜렷한 고장모드를 보이지 않는 특징으로 인해 전원회로의 고장원인이 트랜스포머 외의 반도체 소자, 저항, 커패시터 등에 의한 것으로 분석되는 것이 일반적이다. 유효한 스트레스 인자별 가속열화시험을 통한 성능평가에서는 절연저항을 제외한 특성에서는 뚜렷한 변화(열화)를 보이지 않았고, 고온고습에 의한 스트레스에서 가장 절연저항의 급격한 열화를 확인할 수 있었다. 또한 열화 각각의 스트레스 인자에 따라 열화시킨 트랜스포머를 실장하여 평가하는 실증적인 방법을 통해 분석한 결과 트랜스포머의 열화는 스위칭소자를 비롯한 주변부품에 스트레스를 가중시켜 발열로 대변되는 현상을 유발하고 트랜스포머 입출력 양단간의 위상편차는 심화시키는 것으로 나타났으며, 스트레스 인자 중 온습도에 의한 영향이 가장 유효하다는 것으로 확인할 수 있었다.
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LED(Light Emitting Diode) is a powerful device used in applications as diverse as replacements for aviation lighting, automotive lighting as well as in traffic signals. This study is to propose a prediction system based on the degradation model of LED which is determined by combining scale and shape parameter. The degradation model is analysed goodness of fit test using calculated R-square, and is compared with previous models. A LED prediction system using degradation model is developed to automate estimations of degradation parameters and lifetimes.
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In this study, the analysis technique, which can estimate the temperature rise and thermal deformation of the ventilated disc considering the vehicle information, braking condition and properties of the disc and pad, is developed. The analytical process of the braking power generation during braking is mathematically derived. The thermal energy, which is applied to the surface of a disc as heat flux, is calculated. Then, the temperature rise and thermal deformation of a disc are estimated using FE software, SAMCEF. Shape of the cross section of the disc is optimized according to the response surface analysis method in order to minimize the temperature rise and thermal deformation. The hot judder analysis is done using the optimized disc, and the analysis results are discussed.
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The windshield wiper consists of 4 parts: a blade, an arm, a linkage and a motor. The wiper blade makes contact with the windshield and is designed to be operated normally at an angle of 30~50 degrees to the front glass. If the contact pressure between the wiper blade and windshield surface is too high, noise and wear of the rubber will result. On the other hand, if the contact pressure is too low, the performance will do badly, since foreign substances such as dust and stains will not be removed well. The pressure and friction of the wiper blade has a great influence on its effectiveness in cleaning the front window. This is due to the contact of the rubber with the window. This paper presents the dynamic analysis method to estimate the performance of the flat type blade of the wiper system. The blade has a nonlinear characteristic since the rubber is an incompressible hyper-elastic and visco-elastic material. Thus, Structural dynamic analysis using a complex contact model for the blade is performed to find the characteristics of the blade. The flexible multi-body dynamic model is verified by the comparison between test and analysis result. Also, the optimization using the central composite design table is performed.
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Through the test of ESD(Electro Static Discharge) for PCB circuit, we are able to research on the ESD effect. This paper also study on the ESD test method for measurement. It is interesting to compare their characteristics on and the other method.
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발전 설비는 기대 수명동안의 안정성을 확보하기 위하여 해당 규격에 부합하도록 설계하여 건설된다. 하지만 가동 중 다양한 복합 환경에 노출됨에 따라 구조물을 이루고 있는 재료의 열화 현상이 가속화되어 예기치 못한 파손이 발생할 수 있다. 기계적 물성은 재료의 기계적 거동을 나타내는 주요 척도가 되며 이는 신뢰성 및 안전과 직결된다. 하지만 기존의 역학물성을 측정하는 대부분의 시험법들은 특정 크기의 시편을 요구하고 파괴적인 시험법이기 때문에 가동 중 시설물에 적용하기가 불가능하였다. 이러한 한계점을 극복하고자 비파괴적이고 정량적인 시험이 가능한 연속압입시험법이 최근 각광받는 시험법으로서 많은 연구자들에 의해 연구되고 있다. 이 시험법은 시험 대상물의 형상에 제약을 받지 않으며 시험 절차가 매우 간단하다는 장점을 가진다. 또한 대상의 국소 부위에 시험할 수 있어 취약 부위 판별이 가능하다. 본 연구에서는 대표응력-대표변형률 기법을 통하여 인장물성을 평가하고, 압입 하중 차이를 이용하여 소재에 존재하는 잔류응력을 평가하는 기법을 소개한다. 또한, 연속압입시험을 이용하여 실제 발전소 파이프의 취약부위로 알려진 용접부에 대하여 인장물성 및 잔류응력을 측정함으로써 실제 산업체의 신뢰성 평가가 적용할 수 있음을 확인하였다.
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도로안전시설용 시선유도봉은 통상 도로에 설치되어 운전자의 시선을 유도하고 차선을 분리하는 용도로 사용된다. 이러한 시선유도봉은 주로 도로상에 설치되기 때문에 차량과 부딪히는 경우가 자주 발생하므로 제품의 내구성이 특히 요구된다. 종래의 시선유도봉에 대한 평가방법은 제품의 일부를 채취하여 재료의 기본 품질 성능만을 평가하였다. 그러나 현장의 도로관리를 담당하고 있는 수요기관에서는 빈번한 사고와 민원으로 인해 제품의 평가방법에 대한 문제 제기를 하였고, 완제품 상태로 신뢰성을 평가할 수 있는 방법 개발을 요구하였다. 따라서 본 연구에서는 시선유도봉의 주요 고장 요인이 되는 차량 충돌에 의한 재질 파손, 바퀴 압축에 의한 회복 불능, 제품 표면에 부착되는 반사시트의 박리 및 변색에 대한 고장 메커니즘 분석하고, 이러한 고장을 재현할 수 있는 신뢰성 평가법을 개발하고자 하였다. 주요 고장 메커니즘 분석을 위해 국내.외 평가 기준을 조사하였으며, 특히 미국 AASHTO's (American Association of State Highway and Transportaion Officials)의 NTPEP (National Transportation Products Evaluation Program)에서 수행하고 있는 내구성 평가 방법에 대한 사례 조사를 통해 국내 적용을 검토해 보았다. 또한 서울시설관리공단의 협조로 가장 주요한 고장의 요인으로 꼽히는 차량 충돌 시험을 올림픽대로 내 조각공원에서 실시하였다. 그 결과 시험실에서 고장을 재현할 수 있는 신뢰성 평가 장비 개발의 필요성이 부각되었으며, 차량 충돌과 바퀴 압축을 모사할 수 있는 신뢰성 평가 장비를 제작하였다. 시선유도봉의 신뢰성 평가는 기본적인 품질성능평가 이외에 신규로 개발된 충격시험(고온, 저온, 반사지)과 굴곡압축시험, 반사지와 재질의 내후성 시험을 실시하였다. 또한 국내 9개사(社) 10개 제품에 대한 신뢰성 비교평가를 실시한 결과, 제품의 내구성에 중요 척도가 되는 신뢰성 평가 기준을 설정할 수 있었고, 합리적인 제품의 가격 수준과 품질 수준에 대한 신뢰성 가이드를 제공할 수 있었다.
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본 논문에서는 LED 패키지 내부 이종물질간의 열팽창계수 차에 의한 박리 현상 및 이에 따른 LED 광속저하 메커니즘의 규명에 대한 연구를 진행하였다. 친환경 조명의 대두 및 고휘도 White LED의 급속적인 발전과 개발에 따라 LED 패키지 고장 형태가 점점 줄어드는 추세이기는 하나, 여전히 실사용 환경에서는 LED 패키지의 고장이 다양한 형태로 발생되고 있는 것이 실정이다. 이 중 LED 패키지 내부 이종물질간의 박리에 의한 고장은 LED 발광효율을 감소시키는 형태로 발생되고, 이에 대한 영향을 최소화하기 위하여 LED 패키지 제조업체 및 다수의 연구소에서 많은 노력을 기울이고 있다. 대표적인 박리 검사방법으로는 잉크침투 테스트 방법을 보편적으로 사용하고 있으나, 이 방법은 시료의 파손 및 검사 시간이 24시간이상 소요된다는 단점을 가지고 있다. 이에 본 논문에서는 헬륨 가스를 사용하여 LED 패키지 박리 유무를 검출해 내는 평가법을 제시하였고, 이 방법을 통하여 시료 파손 없이 짧은 시간 안에 박리 유무를 평가할 수 있음을 확인 할 수 있었다.
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In this study, we performed sensitivity study of the
$217Plus^{TM}$ system model to various parameters. Specific attention was put to logistics model and its behavior has been examined in terms of non-component failure causes. We first briefly explained the$217Plus^{TM}$ methodology with system level failure rate evaluation. We then applied experimental designs with several failure causes as factors. We used an orthogonal array with three levels of each parameter. Our results indicate that cannot duplicate, induced, and wear-out causes have dominant effects on the system failures and design, parts, and system management have much less but a little strong effects. The results in this study not only figure out the behavior of the predicted failure rate as functions of failure causes but provide meaningful guidelines for practical applications. -
This paper describes a reliability/durability test of the remanufactured steering gear units. There used to be government restrictions to remanufacture certain types of automotive components regarding safety of passengers. Nevertheless, scientific approach to sustainability and remanufacturing process provided solid evidence of highly beneficial sides of reusing the products. Failure mode analysis of the steering gear unit is performed and main failure is found out. The unit is remanufactured by fixing the failure and its quality is assessed through designing a new sequence of loading events. Oil leakage is witnessed as a possible failure and its volume is measured. Conclusions based on laboratory condition durability test are given at the end.
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Automotive safety integrity level of hardware components can be achieved by satisfying quantitative and qualitative requirements. Based on ASIL, quantitative requirements are composed of hardware architectural metrics and evaluation of safety goal violations due to random hardware failures in ISO 26262. In this paper, the types of hardware failures will be defined and classified. Based on various metrics related with hardware failures, design essentials to achieve hardware safety integrity will be studied specifically. Issues associated with hardware development and assessment process are presented briefly.
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Hydraulic hose assemblies deliver a fluid power in various oil pressure equipments such as construction machinery, automobile, aircraft, industrial machinery, machine tools, and machinery for ships, or they are used as pipes in oil pressure circuit. However, as the traditional measure for estimating life under the influence of various external factors incurs hardship in terms of time and expenses, it is essential to take accelerated life test by choosing the factor that suits the usage condition of the test object. The objective of the this study is to propose a acceleration model that takes both temperature and pressure without flexing condition into consideration. The life that is calculated by the equation for evaluating life and the test data show similar slopes as a result of comparing and analyzing the equation for evaluating life that is obtained in this research and the test data, which illustrates that they estimate life similarly, and the proposed equation is proved to be an accelerated life equation that presents the test results.
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Reliability evaluation of One-Shot systems which fly at speed of Mach must evaluate as the result which leads a many firing test. But many firing test the fact that is impossible is actuality with problem of budget. Method of prediction leads consequently with alternative and will be able to present the alternative which evaluates. Prediction of One-Shot systems that how many did accumulate a many experience data according to the accuracy is decided, there is a possibility of seeing. One like shot our country and the method which is indirect leads from the environment where the test data is insufficient and only will not be able to set the direction of prediction, the present paper about such method describes 217 Plus where is a reliability prediction standard which is new the thing in standard.
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모호집합은 인간의 추론에 내재하는 모호성을 정형화한 것이다. 네트워크 신뢰도를 계산할 때, 각 링크의 확률이 모호수로 정의될 때의 신뢰도를 구하는 알고리즘을 설명하였다. 알고리즘은 분해법을 적용하는 것인데, 모호수의 연산을 포함한다. 분해법을 할 때 키스톤 부품을 시점으로 부터 하나씩 선택하여 분해한다. 이러한 방법은 키스톤 부품을 선택하는 기준이 필요 없으므로 간단하게 만든다. 분해에 의해서 두 개의 하위 문제가 생성되고 원 문제와 재귀관계를 수립할 수 있다. 재귀 알고리즘은 컴퓨터 프로그램을 간단하게 만든다.
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The failure of LCC analysis is recognized as a serious risk for companies in fast-paced business environment. LCC analysis has been mentioned and analyzed only in accounting perspectives, but recently engineering perspectives of LCC analysis based on the execution of appropriate procedures become more important than the accounting perspectives. Especially, the practical use of reliability engineering related methodologies is recognized as a key factor for the LCC analysis. For the practical use of reliability methods, LCC analysis for unexposed problems is a key issue, and utilizing FMEA and FTA techniques is needed to solve the unexposed problems. Reliability, maintainability, availability, and safety should be evaluated by the LCC analysis with the reliability methods, so we study methodologies for the LCC analysis. Present Worth can be calculated by multiplication of Annual Equivalent Cost and PWAF. Reliability engineering related methods are needed for the process of dividing Present Worth into PWAF, and the practical use of reliability methods can improve accuracy of LCC analysis.