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A Study on the Design of Multiple Object Movements Using Few Power Units and Machanisms

소수의 동력장치와 메커니즘을 이용한 다수의 객체움직임 디자인에 관한 연구

  • Kang, Hee-Ra (Department of Convergence Design, Inha University)
  • 강희라 (인하대학교 디자인융합학과)
  • Received : 2020.10.26
  • Accepted : 2020.12.20
  • Published : 2020.12.28

Abstract

The purpose of this study is to implement various movements of multiple objects using a small number of power devices in producing a kinetic design, achieving an effect similar to a work comprised of multiple objects controlled using multiple power devices. While it is more typical to control various objects using multiple power devices, the use of multiple devices leads to higher costs and heavier overall weight. In addition, more power is required to operate the multiple power devices. This study applied a mechanism that allows multiple objects to perform various movements using a small number of power devices. The mechanism significantly reduces overall weight and power consumption. In addition, various movements could be expressed by increasing the rows and columns of objects through the use of the camshaft structure that changed the position and shape of the cam and the use of bevel gears. The significance of this study lies in presenting a new method of controlling multiple objects for designers involved in kinetic design.

본 연구는 다중의 동력장치를 이용하여 다수의 객체를 움직이는 키네틱 디자인작품을 제작하면서 다수의 객체를 소수의 동력장치를 이용하여 다수의 동력장치를 이용한 것 같은 다양한 움직임을 구현할 수 있게 하는 것이 목적이다. 다수의 객체를 다양하게 움직이기 위해선 다수의 동력장치를 사용하여 움직임을 나타내는 것이 일반적인 방법이나 이렇게 하면 객체만큼의 많은 동력장치를 이용해야 하며 과다한 동력장치 사용으로 비용의 상승과 작품무게가 증가하게 된다. 많은 동력장치를 움직이기 위한 많은 전력 소모를 하게 된다. 이에 소수의 동력장치로 다수의 객체를 다양한 움직임을 통해 제어할 수 있는 메커니즘을 작품에 적용하여 실험하였다. 메커니즘을 이용해 다수의 객체를 움직이면 작품의 무게와 전력 소모량을 현저하게 줄일 수 있었다. 또한, 캠의 위치와 모양을 변경한 캠샤프트 구조의 이용과 베벨기어의 이용을 통해 객체의 행과 열을 늘려 다양한 움직임을 표현할 수 있었다. 본 연구를 통해 키네틱 디자인 작품을 제작하는 많은 디자이너에게 다수의 객체를 제어하는 하나의 또 다른 방법을 제시하게 된다.

Keywords

References

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