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Development of a Sales Support Application Based on E-Business Cards

전자명함 기반의 영업지원 앱 개발

  • 변대호 (경성대학교 경제금융물류학부)
  • Received : 2018.04.02
  • Accepted : 2018.05.04
  • Published : 2018.05.28

Abstract

The business card is regarded as the simplest means as well as a tool the most likely to use as a means of sales. Every day, we are exchanging business cards with many customers, but the paper based business card is easy to discard and difficult for searching information on the business card. As a solution, if we take a photographed business card with a smart phone and make it into a database, we can easily obtain customer information we wanted for sales at any time. In this study, we develop an application solution based on electronic business card database that supports sales management. The system operates in a cloud environment and has various decision support functions such as customer's human network management, customer classification, and finding prospective customers.

영업사원이 영업수단으로 가장 많이 사용하면서 간단한 방법이 명함일 것이다. 매일 많은 고객과 명함을 주고받고 있지만 종이 명함은 버려지기 싶고 정보 검색도 어렵다. 해결책으로 스마트 폰으로 명함을 촬영하여 데이터베이스로 만든다면 언제든지 영업에 필요한 고객 정보를 쉽게 얻을 수 있을 것이다. 본 연구에서는 전자명함 데이터베이스 구축과 전자명함을 기반으로 영업관리를 지원하는 앱 기반 솔루션을 개발한다. 본 시스템은 클라우드 환경에서 작동되며 고객인맥관리, 고객 분류, 유망고객 발굴 등의 다양한 의사결정 지원 기능을 갖추고 있다.

Keywords

References

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