References
- 강주연 외. 2016. 국내외 국립기록관의 트위터 운용 현황 분석 및 활성화 방안. 정보관리학회지, 33(3): 263-285.(Gang, Ju Yeon et al. 2016. "A Study on the Vitalization Strategy Based on Current Status Analysis of National Archives." Journal of the Korean Society for Information Management, 33(3): 263-285.) https://doi.org/10.3743/KOSIM.2016.33.3.263
- 김지현. 2012. 국가기록원 기록정보서비스에 대한 이용자 인식에 관한 연구. 한국기록관리학회지, 12(1): 167-187.(Kim, Jihyun. 2012. "A Study on Users' Perception of Reference Services in National Archives of Korea." Journal of Korean Society of Archives and Records Management, 12(1): 167-187.)
- 김하야나, 김기영. 2014. 공공도서관 비이용 요인에 관한 연구: 이용자, 이용 중단자, 비이용자를 중심으로. 정보관리학회지, 31(3): 201-226.(Kim, Hayana and Kim, Giyeong. 2014. "A study on Factors to the Non-Use of Public Libraries in Users, Former Users and Non-Users." Journal of the Korean Society for Information Management, 31(3): 201-226.) https://doi.org/10.3743/KOSIM.2014.31.3.201
- 설문원. 2008. 기록정보서비스의 방향과 과제. 기록인(IN), 3: 11-19.(Seol, Moon-won. 2008. "Girokjeongboserviceui Banghyanggwa Gwajae." GirokIN, 3: 11-19.)
- 안광호, 하영원, 박흥수. 2009. 마케팅 원론. 4판. 파주: 학현사.(An, Guang-Ho, Ha, Young-Won and Park, Heung-Su. 2009. Principles of Marketing. 4th ed. Paju: Hakhyunsa.)
- 오선경, 이지연. 2011. 시각장애인의 공공도서관 비이용 요인에 관한 연구. 한국문헌정보학회지, 45(3): 141-162.(Oh, Seon-kyung and Lee, Jee-Yeon. 2011. "A Study on the Non-use Factors of the Visually Disabled in Public Libraries." Korean Society for Library and Information Science, 45(3): 141-162.) https://doi.org/10.4275/KSLIS.2011.45.3.141
- 오윤정. 2000. 무용공연시 관객동원을 위한 마케팅 전략에 관한 연구. 석사학위논문, 성균관대학교 교육대학원 체육학과 체육교육전공.(Oh, Yoon-Joung. 2000. A Study on the Marketing to Attract Audience for Dance Performance. M.A. thesis, Department of Education, Major in Physical Education, Graduate School of Education, Sungkyunkwan University, Korea.)
- 이정은. 2013. 5P 마케팅믹스 전략을 이용한 잠재적 공연예술 관객개발 연구. 석사학위논문, 상명대학교 예술디자인대학원 문화예술경영학과 공연예술경영전공.(Lee, Jungeun. 2013. Study on the 5P Marketing Mix Strategy of Performing Arts: Focusing on College Students. M.A. thesis, Performing Arts Management, Department of Culture & Arts Management, The Graduate School of Arts, Sangmyung University, Korea.)
- 조윤희. 2007. 기록물관리기관의 이용활성화 방안에 관한 연구. 석사학위논문, 중앙대학교 대학원 기록관리학과 기록물관리학전공.(Cho, Yoon Hee. 2007. A Study on the Enhanced-Use of Archives. M.A. thesis, Department of Record and Archives, The Graduate School of Chung-Ang University, Korea.)
- 지율희. 2013. 마케팅믹스(4P) 기반 공공도서관 마케팅 전략에 관한 연구. 석사학위논문, 서울여자대학교 대학원 문헌정보학과 문헌정보학전공.(Ji, Yool-Hee. 2013. Study on Library Marketing Strategy for Public Libraries Based on the Marketing Mix (4P). M.A. thesis, Department of Library Information Science, The Graduate School of Seoul Women's University, Korea.)
- 최정원 외. 2016. 공공기록관의 소셜미디어 이용 현황 및 이용자 관심도 분석: 국가기록원과 대통령기록관을 중심으로. 정보관리학회지, 33(2): 135-156.(Choi, JungWon et al. 2016. "A Study on Social Media Usage of Government Archival Services and Users' Interestedness: Focused on "National Archives of Korea" and "Presidential Archives"." Journal of the Korean Society for Information Management, 33(2): 135-156.) https://doi.org/10.3743/KOSIM.2016.33.2.135
- 한국기록관리학회. 2010. 기록관리론: 증거와 기억의 과학. 개정판. 서울: 아세아문화사.(Korean Society of Archives and Records Management. 2010. Records & Archives Management. Revised ed. Seoul: Asea Munhwasa.)
- 한국도서관협회 한국도서관기준특별위원회. 2013. 한국도서관 기준. 서울: 한국도서관협회.(Korean Library Association. 2013. Standards for Korean Libraries. Seoul: Korean Library Association.)
- Lee, Y. D. 2009. "A Study of the Strategic Marketing Mix: 4E for Museum Marketing." Journal of Arts Management and Policy, 14: 75-104.
- Santos, S. 2011. "Marketing as an Access Tool for Public Archives: A Case Study: Madeira Regional Archives' Educational Service/Cultural Extension." Proceedings of 2011 Society of American Archivists Research Forum, August 23, 2011, Chicago, IL: Hyatt Regency.