Abstract
Intelligent transportation systems are currently being developed for elemental technology development of cooperative intelligent transport systems, which enable vehicles to communicate with each other or reduce the risk of traffic accidents, We have been defining and standardizing services according to the purpose of solving traffic safety problems depending on countries. Therefore, in this study, the developed countries of V2X(vehicle-to-everything) based on USA, Europe, Japan, etc., analyzed the service cases selected in the field demonstration stage after completion of the element technology devanalyzed the service cases selected in the field demonstration stage after completion of the element technology development, and to suggest the direction of futureelopment, and to suggest the direction of future policy direction.
본 논문에서는 MTC(Machine-Type Communications) 장치 증가를 고려하여 많은 MTC 장치 서비스 요청으로 코어 망에서 발생할 수 있는 부하를 줄일 수 있는 방안을 제안하고 제안한 방법의 성능 분석을 수행한다. 우리는 셀룰러 네트워크에 등록되어 MTC 장치 중에 클러스터 헤더로 선정하는 방안과 선정된 클러스터 헤더가 서비스 영역의 MTC 장치를 관리하는 절차를 제안하였다. 제안한 방안의 효율성 검증을 위해 기존의 셀룰러 기반의 MTC 장치로만 구성된 경우와 클러스터 헤더가 적용된 셀룰러 기반 MTC 장치에 대한 경우의 성능을 비교하여 제안한 방법의 우수성을 제시하였다.