References
- O. C. Ferrel and M. D. Hartline, Marketing Strategy, Thomson South-Western, 2008.
- 양진호, "해외 서비스 마케팅 믹스와 재구매 의도에 관한 연구," 사회과학연구, 제33권, 제3호, pp.121-145, 2007.
- 윤준, 임근욱, "관광지 마케팅믹스와 관광이미지가 재방문의도에 미치는 영향," 호텔경영학연구, 제18권, 제4호, pp.261-285, 2009.
- M. D. Shank, Sports Marketing: A Strategic Perspective, Pearson Prentice Hall, 2009.
- A. C. T. Smith, Introduction to Sport Marketing, Elsevier, 2008.
- 공성배, 이재주, 노동연, "복싱클럽 마케팅믹스 전략이 고객만족 및 재구매의도에 미치는 영향," 한국체육과학회지, 제19권, 제2호, pp.703-713, 2010.
- 김종훈, 이상헌, 이정학, "골프연습장 유형에 따른 마케팅믹스요인이 고객만족 및 재방문의도에 미치는 영향," 한국체육과학회, 제16권, 제4호, pp.479-485, 2007.
- 이정협, 임범규, 이동영, "스크린 골프장의 마케팅 믹스가 재방문의도에 미치는 영향: 고객가치의 매개효과를 중심으로," 한국체육과학회지, 제21권, 제5호, pp.727-740, 2012.
- 조우정, "골프장 유형별 마케팅 전략이 소비자만족 및 재구매의사에 미치는 영향," 한국체육학회지, 제47권, 제2호, pp.305-314, 2008.
- N. Bendapudi and L. L. Berry, "Customers' Motivation for Maintaining Relationships with Service Providers," Journal of Retailing, Vol.73, No1, pp.15-37, 1997. https://doi.org/10.1016/S0022-4359(97)90013-0
- Y. K. Kim and T. Galen, "Constraints and Motivators: A New Model to Explain Sport Consumer Behavior," Journal of Sport Management, Vol.24, pp.190-210, 2010. https://doi.org/10.1123/jsm.24.2.190
- D. C. Funk, Consumer Behavior in Sport and Events: Marketing Action, Elsevier, 2008.
- T. Kay and G. Jackson, "Leisure despite Constraint: The Impact of Leisure Constraints on Leisure Participation," Journal of Leisure Research, Vol.23, pp.301-313, 1991. https://doi.org/10.1080/00222216.1991.11969862
- S. Um and J. L. Crompton, The Roles of Image and Perceived Constraints at Different Stages in the Tourist's Destination Decision Process. In A. Pizam, & Y. Mansfeld(Eds.), Consumer Behavior in Travel and Tourism, Haworth Hospitality Press, 1999.
- M. J. Bitner and B. H. Booms, "Marketing Strategies and Organization Structure for Service Firms," Marketing of Services, Vol.3, pp.47-52, 1981.
- P. Dunne, R. Lusch, and J. Carver, Retailing, Cengage Learning, 2010.
- E. J. McCarthy, Basic Marketing, a Managerial Approach, Richard D. Irwin, Inc., 1978.
- E. L. Jackson, "Leisure Constraints: A Survey of Past Research," Leisure Sciences, Vol.10, pp.203-215, 1988. https://doi.org/10.1080/01490408809512190
- M. S. Searle and E. L. Jackson, "Recreation Non-participation and Barriers to Participation: Considerations for the Management of Recreation Delivery Systems," Journal of Park and Recreation Administrations, Vol.3, pp.23-36, 1985.
- E. Tsai and D. Coleman, "Leisure Constraints of Chinese Immigrants: An Exploratory Study," Society and Leisure, Vol.22, pp.243-261, 1999.
- D. Crawford, E. Jackson, and G. Godbey, "A Hierarchical Model of Leisure Constraints," Leisure Science, Vol.13, No.4, pp.309-320, 1991. https://doi.org/10.1080/01490409109513147
- M. Oppermann, "Tourism Destination Loyalty," Journal of Travel Research, Vol.39, pp.78-84, 2000. https://doi.org/10.1177/004728750003900110
- A. R. Julaimi, S. A. Talib, and M. Z. Suhaimi, "International Tourists Revisit Intention: A Case of the United Arab Emirates," Journal of Tourism, Hospitality & Culinary Arts, Vol.8, No.1, pp.35-42, 2016.
- 박승환, 최영수, "스크린 골프장의 마케팅믹스와 고객만족 및 충성도의 관계," 한국체육과학회지, 제19권, 제1호, pp.411-418, 2010.
- 조성균, "프로야구구단의 마케팅활동에 따른 관람동기요인과 관람제약요인의 관계," 한국스포츠 산업.경영학회지, 제9권, 제1호, pp.185-199, 2004.
- F. Brassington and S. Pettitt, Principles of Marketing, FT Prentice Hall, 2005.
- P. Kotler, Principles of Marketing: A South Asian Perspective, Earson Education, 2010.
- 범경기, 김원겸, 최광, "마케팅믹스요인이 점포태도와 구매의도에 미치는 영향: 고객체험의 매개 역할을 중심으로," 한국콘텐츠학회, 제10권, 제8호, pp.292-300, 2010. https://doi.org/10.5392/JKCA.2010.10.8.292
- 범경기, 김원겸, 최광, "백화점의 마케팅믹스요인, 체험요인 및 점포태도의 관계," 한국콘텐츠학회 춘계종합학술대회, pp.243-246, 2010.
- B. Gogoi, "Study of Antecedents of Purchase Intention and its Effect on Brand Loyalty of Private Label Brand of Apparel," International Journal of Sales & Marketing, Vol.3, No.2, pp.73-86, 2013.
- A. Erics, S. Unal, F. B. Candan, and H. Yildirim, "The Effect of Brand Satisfaction, Trust and Brand Commitment on Loyalty and Repurchase Intentions," Social and Behavioral Sciences, Vol.58, pp.1395-1404, 2012.
- N. H. Borden, "The Concept of the Marketing Mix," Journal of Advertising Research, Vol.4, pp.2-7, 1964.
- O. Barbara, S. Lois, and V. Bobby, "A Psychographic Study of the Elderly and Retail Store Attributes," Journal of Consumer Marketing, Vol.13, No.6, pp.14-27, 1996. https://doi.org/10.1108/07363769610152572
- C. H. Lovelock, Services Marketing, Prentice Hall, 2010.
- D. C. Jaravaza and P. Chitando, "The Role of Store Location in Influencing Customers' Store Choice," Journal of Emerging Trends in Economics and Management Sciences, Vol.4, No.3, pp.302-307, 2013.
- J. H. Kim and Y. J. Hyun, "A Model to Investigate the Influence of Marketing-Mix Efforts and Corporate Image on Brand Equity in the IT Software Sector," Industrial Marketing Management, Vol.40, No.3, pp.424-438, 2011. https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2010.06.024
- J. J. Zhang, D. G. Pease, D. W. Smith, J. T. Lee, E. T. C. Lam, and E. A. Jambor, "Factors Affecting the Decision Making of Spectators to Attend Minor League Hockey Games," International Sports Journal, Vol.1, No.1, pp.39-49, 1977.
- P. D. Owen and C. R. Weatherston, "Uncertainty of Outcome, Player Quality and Attendance at National Provincial Championship Rugby Union Matches: An Evaluation in Light of the Competitions Review," Economic Papers, Vol.231, pp.301-324, 2004.
- 정영남, "여가 제약요인이 수상레저스포츠 참가 유무 별 참가의도에 미치는 영향 비교 분석," 한국체육과학회, 제22권, 제1호, pp.595-605, 2013.
- 정승환, e-sports 마케팅믹스 요인이 관람만족, 충성, 재관람의도에 미치는 영향, 경희대학교 체육대학원, 석사학위논문, 2008.
- 이혜윤, 골프장의 마케팅믹스요인이 서비스가치 브랜드자산 및 재 구매에 미치는 영향, 목포대학교 교육대학원, 석사학위논문, 2010.
- 이정협, 스크린 골프장의 마케팅믹스가 고객가치 및 재방문 의도에 미치는 영향, 경기대학교 스포츠과학대학원, 석사학위논문, 2011.
- 윤권, 레저스포츠 산업 활성화 방안을 위한 여가 제약, 여가몰입, 미래여가선호유형 분석연구, 목포대학교 대학원, 박사학위논문, 2006.
- 성수경, 스포츠센터 조직구성원의 여가제약과 여가활동 관여도가 여가참여도에 미치는 영향, 한국체육대학교 사회체육대학원, 석사학위논문, 2007.
- 성현수, 중년여성의 여가스포츠 참가, 여가제약, 여가제약협상 및 여가만족의 관계, 건국대학교교육대학원, 석사학위논문, 2010.
- 김세곤, 한국 프로스포츠의 스폰서십 발전 발향에 관한 연구, 한양대학교대학원, 석사학위논문, 2001.
- 최한석, 프로스포츠 라이센싱제품 구매자의 구매행동 분석에 따른 마케팅믹스전략 연구, 계명대학교대학원, 박사학위논문, 2006.
- A. Chaudhuri and M. Ligas, "Consequences of Value in Retail Markets," Journal of Retailing, Vol.85, No.3, pp.406-419, 2009. https://doi.org/10.1016/j.jretai.2009.05.006
- J. L. Chandon, P. Y. Leo, and J. Philippe, "Service Encounter Dimension: A Dyadic Perspective: Measuring the Dimensions of Service Encounters as Perceived by Customers and Personnel," International Journal of Service Industry Management, Vol.8, No.1, pp.65-86, 1997. https://doi.org/10.1108/09564239710161088
- L. L. Berry, K. Seiders, and D. Grewal, "Understanding Service Convenience," Journal of Marketing, Vol.66, No.3, pp.1-17, 2002. https://doi.org/10.1509/jmkg.66.3.1.18505
- C. Liu and K. P. Arnett, "Exploring the Factors associated with Web Site Success in the Context of Electronic Commerce," Information & Management, Vol.38, No.1, pp.23-33, 2000. https://doi.org/10.1016/S0378-7206(00)00049-5
- Y. Pan and G. M. Zinkhan, "Determinants of Retail Patronage: A Meta-Analytical Perspective," Journal of Retailing, Vol.82, No.3, pp.229-243, 2006. https://doi.org/10.1016/j.jretai.2005.11.008
- B. Berman, Marketing Channels, John Wiley & Sons, 1996.
- 황인옥, 이봉구, 정호권, 이승구, "지역 축제참여에 있어서 제약요인과 동기의 영향에 관한 연구," 호텔경영학연구, 제15권, 제4호, pp.163-176, 2006.
- G. P. Nyaupane and K L. Andereck, "Understanding Travel Constraints: Application and Extension of A Leisure Constraints Model," Journal of Travel Research, Vol.46, No.4, pp.433-439, 2008. https://doi.org/10.1177/0047287507308325
- G. Godbey, D. W. Crawfor, and X. S. Shen, "Assessing Hierarchical Leisure Constraints Theory after Two Decades," Journal of Leisure Research, Vol.42, No.1, pp.111-134, 2010. https://doi.org/10.1080/00222216.2010.11950197