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Primitive-Based Elastic Deformation

프리미티브 기반 탄성체 시뮬레이션

  • Received : 2016.02.05
  • Accepted : 2016.03.03
  • Published : 2016.03.04

Abstract

We propose a novel framework for controlling various and complex models using primitive model. To control original model, first we correspond original model to simplified primitive model that contains original model. After doing deformable simulation with primitive model, we compute original model by inversion of result. Since existing method can only control one type formed models, our method - which can control all difference formed models by only one primitive model - has contribution. In conclusion, we show results that efficiently and intuitionally control the various deformable models by using one example primitive model.

본 논문은 프리미티브 모델을 이용하여 다양하고 복잡한 모델에 대한 변형을 직관적으로 제어할 수 있는 새로운 방법을 제안한다. 복잡한 원본 모델을 아우를 수 있는 단순화된 프리미티브 모델에 대응시킨 뒤, 프리미티브 모델의 변형기법을 적용한 결과를 이용해 원본 모델을 역산하는 방식으로 탄성체를 제어하는 방법을 제안한다. 하나의 프리미티브 모델만으로 서로 다른 형태를 가진 탄성체 모델들을 모두 제어할 수 있기에 한 종류의 모델로는 한 종류의 탄성체 시뮬레이션밖에 수행하지 못했던 기존 기법과 차별점을 가지고 있다. 결과적으로, 다수의 모델을 변형시키기 위해 다수의 예제를 요구했던 기존 기법에 비해, 본 논문은 하나의 예제 프리미티브를 편집하여 다양한 모델의 변형을 손쉽고 직관적으로 제어하는 결과를 보여주고 있다.

Keywords

References

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