References
- 강숙희, 조석희, 금미라 (2000). 사이버 영재교육의 가능성 탐구를 위한 사례 연구. 교육정보방송연구, 6(1), 49-70.
- 권상오 (2007). 온라인 교육에서 구성주의적 교수방법 연구. 한국멀티미디어학회 학술발표논문집. 759-762.
- 김진석 (2005). 온라인 수학 과학 영재교육을 준비하며. 한국수학교육학회 뉴스레터, 21(4), 31-34.
- 뉴스타운경제 (2016. 03. 03). [시장분석] 온라인 교육 업계 현황과 시장동향. http://www.newstown.co.kr/news/articleView.html?idxno=242252 (검색일: 2016. 09. 17)
- 이성일 (2012). 온라인교육에서 구조변수, 학습자의 학습동기, 학습만족도 간의 구조적 관계 분석. 교육정보미디어연구, 18(1), 77-94.
- 이재호 (2002). 과학영재를 위한 전자교재 개발 현황 및 활용방안. 한국영재학회 추계학술대회발표논문집, 71-97.
- 이재호 (2006). 과학영재를 위한 e-Learning 콘텐츠의 설계 방법론. 경인교육대학교 과학교육논총, 19, 125-133.
- 이재호, 홍창의 (2009). 사이버영재교육을 위한 교수-학습 모형의 개발 및 검증. 영재교육연구, 19(1), 116-137.
- 이현주 (2014). 초등 과학영재와 일반학생의 오프라인 학습자 특성 및 온라인 학습태도의 수준과 구조적 관계 비교: 학교태도, 자기조절학습 및 학습흥미를 중심으로. 교육학연구, 52(1), 303-331.
- 정인정 (2005). 한국형 웹 콘텐츠 접근성 지침(TTAS, OT-10.0003). TTA 저널, 98, 92-96.
- 채유정, 이성혜 (2015). 온라인 영재교육 프로그램 성취 수준에 따른 학생의 동기, 자기조절전략, 학습양식 차이 분석. 영재교육연구, 25(6), 905-926.
- Bir, B., & Myrick, M. (2015). Summer bridge's effects on college student success. Journal of Developmental Education, 39(1), 22-30.
- Bowen, W. G., Chingos, M. M., & McPherson, M. S. (2009). Crossing the finish line: Completing college at American's public universities. Princeton, NJ: Princeton University Press.
- Borland, J. H. & Wright, L. (1994). Identifying young, potentially gifted, economically disadvantaged students. Gifted Child Quarterly 38(3), 164-171. https://doi.org/10.1177/001698629403800402
- Carter, P. L. (2003). "Black" cultural capital, status positioning, and schooling conflicts for low- income African American youth. Social Problems, 50(1), 136-155. https://doi.org/10.1525/sp.2003.50.1.136
- College Board. (1999). Reaching the top: A report of the national task force on minority achievement. New York, NY: College Board Publications.
- Garrison, D. R., & Anderson, T. (2003). E-learning in the 21st century: A framework for research and practice. London: RoutledgeFalmer.
- Gilmer, T. C. (2007). An understanding of the improved grades, retention and graduation rates of STEM majors at the Academic Investment in Math and Science (AIMS) Program of Bowling Green State University (BGSU). Journal of STEM Education, 8(1-2), 11-21.
- Gordon, E. W., & Bridglall, B. L. (2004). Creating excellence and increasing ethnic-minorityleadership in science, engineering, mathematics, and technology: A study of the Meyerhoff Scholars Program at the University of Maryland-Baltimore County. Naperville, IL: Learning Point Associates.
- Marton, K., Domingo, M. R., Stolle-McAllister, K., Zimmerman, J. L., & Hrabowski, F. (2009). Enhancing the number of African Americans who pursue STEM PhDs: Meyerhoff scholarship program outcomes, processes, and individual predictors. Women Minot Science Engineering, 15(1), 15-37. https://doi.org/10.1615/JWomenMinorScienEng.v15.i1.20
- Moore, J. L. (2006). A qualitative investigation of African American males’ career trajectory in engineering: Implications for teachers, school counselors, and parents. Teachers College Record, 108(2), 246-266. https://doi.org/10.1111/j.1467-9620.2006.00653.x
- Summers, M. F., & Hrabowski, F. A. (2006). Preparing minority scientists and engineers. Science, 311, 1870-1871. https://doi.org/10.1126/science.1125257
- Walpole M. B., Simmerman, H., Mack, C., Mills, J. T., Scales, M., & Albano, D. (2008). Bridge to success: Insight into summer bridge program students' college transition. Journal of the First Year Experience & Students in Transition, 20(1), 11-30.