Reliable methods at low temperatures for LED navigation light of ships

LED 선박용 항해등의 저온에서의 신뢰성 방안

  • 양병문 (서울과학기술대학교 NID융합기술대학원 방송통신융합프로그램) ;
  • 차재상 (서울과학기술대학교 NID융합기술대학원 방송통신융합프로그램)
  • Received : 2015.03.03
  • Accepted : 2015.03.18
  • Published : 2015.03.31

Abstract

LED navigation light installed on the ship performs a important role to ensure safety and prevent collisions with other ships. LED navigation light is mainly used in the night and within the limited visibility by smoke, rainfall. In particular, LED navigation light installed with a clear understanding. LED navigation light is consist of LED module, a control board, a converter, a Fresnel lens, such as enclosure. Russian Society of LED navigation light (RMRS) of the ship to be delivered by drying at Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering requires guaranteed reliable products at below $-52^{\circ}C$. conventional LED navigation light has to ensure quality at $-25{\sim}40^{\circ}C$. So, LED navigation light should ensure a problems of random failure or long time operation. In this paper, we present the current status and future plans of reliability so far.

선박에 설치되는 항해등은 해상교통 수단으로 상호간의 충돌을 사전에 예방하고 안전을 확보하는데 아주 중요한 역할을 한다. 항해등의 사용은 주로 야간에 사용되며, 주간일지라도 강우, 연기 등에 의하여 제한된 시정 내에서는 사용되어야 하며, 특히 국제해상충돌예방규칙(COLREG)의 항해 규정을 잘 이해하고 정확하게 파악하여 설치되어야 한다. 선박용 항해등(Masthead)제품의 구성은 LED 모듈, 콘트롤 보드, 컨버터, 프레넬 렌즈, 외함 등으로 구성된다. 현재 대우조선해양에서 건조하여 납품되는 선박 중 러시아 선급(RMRS)에서 항해등의 사용 환경이 $-52^{\circ}C$ 이하에서 신뢰성이 보증된 제품을 요구하고 있다. 기존의 LED 항해등은 $-25{\sim}40^{\circ}C$에서 품질을 보증하고 있으며, 저온에서 발생할 수 있는 전자부품의 우발고장이나 장시간 운용 시 발생할 수 있는 신뢰성 저하문제에 대한 검증이 시급한 상황이다. 따라서 본 연구는 지금까지의 신뢰성 현황과 앞으로 방안을 제시하고자 한다.

Keywords

References

  1. Research of demonstration for LED lighting in ship 천우영, 김진홍, 김재환, 구복재, 전재성, 김영철 -한국조명.전기설비학회 2011 추계학술대회 논문집2011.11, 83-85 (3 pages)
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  4. RS-KTC-2011-002 LED모듈전원공급용 컨버터 신뢰성규격
  5. 선박용 LED 조명의 최신 동향 조명.전기설비 제29권 제1호, 2015.1, 9-13 (5 pages)