References
- 강인주, 한인기 (2012). 삼각형의 변들에 대한 등식을 탐구하는 한 방법에 대한 연구, East Asian mathematical journal 28(2), 197-213. Gang, I.J. & Han, I.K. (2012). A Study on a Investigation Method of Equalities Related with Sides of Triangle, East Asian mathematical journal 28(2), 197-213. https://doi.org/10.7858/eamj.2012.28.2.197
- 고대현, 박정민, 백은하, 김문섭, 한인기 (2014). 기본대칭 다항식으로의 매개를 통한 부등식의 생성 및 증명에 대한 연구, East Asian mathematical journal 30(2), 93-121. Ko, D.H., Park, J.M., Baek, E.H., Kim, M.S. & Han, I.K. (2014). A Study on Generating and Proving Inequalities using Parameterization to Elementary Symmetric Polynomials, East Asian mathematical journal 30(2), 93-121. https://doi.org/10.7858/eamj.2014.009
- 교육부 (2015). 수학과 교육과정, 서울: 교육부. Ministry of Education (2015). Mathematics Curriculum, Seoul: Ministry of Education.
- 김대업 (2009). AMOS A to Z : 논문작성절차에 따른 구조방정식 모형분석, 경기도: 학현사. Kim, D.U. (2009). AMOS A to Z: structure equation model analysis by paper procedure of writing up, Gyeonggi-do: Hakhyunsa.
- 김석우 (2010). 사회과학 연구를 위한 SPSS.AMOS 활용의 실제, 서울: 학지사. Kim, S.W. (2010). A actual utilization with SPSS⋅AMOS for a study of social sciences, Seoul: Hakjisa.
- 김선희 (2005). 수학사에 근거한 수학영재의 창의적 산출물 평가 준거 개발, 한국수학사학회지 18(2), 75-94. Kim, S.H. (2005). Development of the Evaluation Criterion for Mathematically Gifted Students Creative Product in View of Mathematical History, The Korean Journal for History of Mathematics 18(2), 75-94.
- 김진호 (2004). 수학적 창의성에 대한 일 논의-창의적인 사람, 창의적인 산물, 창의적인 과정이란 관점으로부터, 수학교육 논문집 18(3), 45-56. Kim, J.H. (2004). A Discussion of Mathematical Creativity-From the View Points of Creative Person, Creative Product, Creative Process, Communications of Mathematical Education 18(3), 45-56.
- 박종률, 이헌수 (2012). 초등수학 영재학생의 자연수의 연산을 활용한 원형 디자인-GSP를 활용한 원 디자인을 중심으로, 초등수학교육 15(1), 31-40. Park, J.Y. & Lee, H.S. (2012). A study on the Circular art using a numeral operation for the mathematical gifted-Focused on the design of a circle using GSP, Education of Primary School Mathematics 15(1), 31-40.
- 방승진, 최중오, 임진아, 고정호, 이정승, 남주강, 전규민 (2007). 수학분야 영재 수업 프로그램 연구-기둥이 4개인 하노이 탑의 규칙성과 일반항, 수학교육 논문집 21(1), 19-31. Bang, S.J., Choe, J.O., Im, J.A., Ko, J.H., Lee, J.S., Nam, J.G. & Jeon, G.M. (2007). The Study on the Educational program for the gifted students in Mathematics-The regularity and generalization of Hanoi Tower with 4 pillars, Communications of Mathematical Education 21(1), 19-31.
- 신동연 (2015). 삼차방정식을 이용한 영재학생들의 대수식 생성 가능성에 대한 연구, 경상대학교 교육대학원 석사학위 논문. Shin, D.Y. (2015). A Study on the Generation of Polynomial by a Cubic Equation for Gifted Students, Master's Thesis of Gyeongsang National University.
- 우종필 (2014). 우종필 교수의 구조방정식 모델 개념과 이해, 서울: 한나래 출판사. Woo, J.P. (2014). The concept and understanding of structural equation model by professor Woo, Seoul: Hannarae Publishing Co.
- 유익승, 한인기, 신현용 (2006). 삼각형의 높이와 방접원 의 개념유추에 대한 연구, 수학교육 논문집 20(1), 9-18. Lew I.S., Han, I.K. & Shin, H.Y. (2012). A study on concept analogy of altitude and escribed circle of triangle, Communications of Mathematical Education 20(1), 9-18.
- 이종희, 김기연 (2010). 수학영재의 창의적 산출물 평가 준거 개발 및 적용, 학교수학 12(3), 301-322. Lee, J.H. & Kim, K.E. (2010). Development and Application of the Criteria of Evaluating Creative Product in Mathematical Gifted Education, School Mathematics 12(3), 301-322.
- 조도흔, 표명지, 장영수, 이세찬, 김기수, 한인기 (2011). 삼각형 넓이 공식의 다양한 변형에 대한 연구, 수학 교육 논문집 25(2), 381-402. Cho, D.H., Pyo, M.J., Chang, Y.S., Lee, S.C., Kim, K.S. & Han, I.K. (2011). A Study on Various Transformations of Triangle's Area fonnulas, Communications of Mathematical Education 25(2), 381-402.
- 홍동화, 서보억, 박은익, 유성훈,, 최은서 (2015). 학교수 학에서 정다각형의 재구조화에 대한 귀납적 연구, East Asian mathematical journal 31(4), 483-503. Hong, D.H., Suh, B.E., Park E.I., Yoo, S.H. & Choe, E.S. (2015). Inductive study on the reorganization of regular polygons in school mathematics, East Asian mathematical journal 31(4), 483-503. https://doi.org/10.7858/eamj.2015.036
- 홍주연 (2014). 수학 영역에서 창의적 산출물 개념의 구조 탐색, 경상대학교 대학원 박사학위 논문. Hong, J.Y. (2014). Structure-Search of the Concept of Creative Products in Mathematics, Doctorial Thesis of Gyeongsang National University.
- 홍주연, 한인기 (2014). 수학 영역에서 창의적 산출물 의미 척도, 수학교육 53(2), 291-312. Hong, J.E. & Han, I.K. (2014). A study on creative product semantic scale in mathematics, The Mathematical Education 53(2), 291-312.
- Besemer S. R. & O'Quin K. (1986). Analsis of creative products: refinement and test of a judging instrument. The journal of creative Behavior 20(2), 115-126. https://doi.org/10.1002/j.2162-6057.1986.tb00426.x
- Besemer S. R. & O'Quin K. (1999). Confirming the Three-Factor Creative Product Analysis Matrix Model in an America Sample. Creative Research Journal 12(4), 287-296. https://doi.org/10.1207/s15326934crj1204_6
- Besemer S. R. & Treffinger D. J. (1981). Analsis of creative products: review and synthesis, The journal of creative Behavior 15(3), 158-178. https://doi.org/10.1002/j.2162-6057.1981.tb00287.x
- Besemer S. R. (1998). Creative product analysis matrix: testing the model structure and a comparison among products-three novel chairs, Creativity Research Journal 11(4), 333-346. https://doi.org/10.1207/s15326934crj1104_7
- O'Quin K. & Besemer S. R. (1989). The development, reliabiility, and validity of the revised creative product semantic scale, Creativity Research Journal 2, 267-278. https://doi.org/10.1080/10400418909534323
- Soltan V.P. & Meidman S.I. (1982). Tozdestva i Neravenstva v Treugolike, Moldova: Shtiintsa.