References
- 교육과학기술부 (2011). 2009개정 수학과 교육과정, 서울: 교육과학기술부.(The Ministry of Education, Science, and Technology (2011). 2009 Reformed mathematics curriculum, Seoul: MEST.)
- 교육부 (1992). 6차 수학과 교육과정, 서울: 교육부.(The Ministry of Education (1992). 6th mathematics curriculum, Seoul: ME.)
- 교육부 (1997). 7차 수학과 교육과정, 서울: 교육부(The Ministry of Education (1997). 7th mathematics curriculum, Seoul: ME.)
- 교육인적자원부 (2007). 2007개정 수학과 교육과정, 서울: 교육인적자원부.(The Ministry of Education and human resources development (2007). 2007 Reformed mathematics curriculum, Seoul: MEHRD.)
- 교육인적자원부, 경상남도교육청 (2008). 세계 각국의 교육과정(V)-중국-. 교육과정 자료-415, 경남: 경상남도교육청.(The Ministry of Education and human resources development & Gyeongnam office of education (2008). Curriculum in the world(V)-China-, Gyeongnam: Gyeongnam office of education.)
- 문교부 (1981). 4차 수학과 교육과정, 서울: 문교부.(The Ministry of Education (1981). 4th mathematics curriculum, Seoul: ME.)
- 문교부 (1987). 5차 수학과 교육과정, 서울: 문교부.(The Ministry of Education (1987). 5th mathematics curriculum, Seoul: ME.)
- 박경미 (2004). 중국 수학 교육과정의 내용과 구성 방식의 특징, 학교수학 16(2), 119-134.(Park, K. M. (2004). The Features of Contents and Structures of Mathematics Curriculum of China, Schol Mathamtics 6(2), 119-134.)
- 박경미.권오남.박선화.박만구.변희현.강은주.서보억.이환철.김동원.김선희 (2014). 문.이과 통합형 수학과 교육과정 재구조화 연구, 서울: 교육부.(Park, K. M., Kwon, H. N., Park, S. H., Park, M. G., Phen, H. H., Kang, E. J., Suh, B. E., Lee. H. C., Kim, D. W. & Kim. S. H. (2014). A research on humanities and nature integrated mathematics curriculum restructuring, Seoul: ME.)
- 이서우.김석우.김태현 (2013). 중국 중학교 수학 교육과정에 관한 교사들의 관심도 분석, 서울대학교 아시아교육연구 14(2), 143-163.(Lee, S. W., Kim, S. W. & Kim, T. H. (2013). Analysis of Teachers' Concerns in Chinese Middle School Mathematics Curriculum, Asian journal of education 14(2), 143-163.)
- 전영주 (2011). 중국 대학입학시험의 수학 평가내용 및 구성 고찰. 한국학교수학회논문집 14(1), 85-100.(Jeon, Y. J. (2011). A Study on the Assessment Contents and Construction of Mathematics in the College Scholastic Ability Test of China, Journal of the Korean School Mathematics 14(1), 85-100.)
- 정미경 (2001). 한국.중국.독일의 초등교육과정 편성.운영 현황 분석, 교육문제연구 15(1), 157-183.(Jung, M. K. (2001). An Investigation on the International Comparative Research on Elementary School Curriculum in Korea, China and German, Journal of research in education 15(1), 157-183.)
- 한국교육과정평가원 (1999). 비영어권 국가의 교육과정 및 교육평가 자료집, 연구보고 RRC 99-6-2.(Korea Institute for Curriculum and Evaluation (1999). Curriculum and educational evaluation collections for non-English speaking countries, RRC 99-6-2.)
- 한국교육과정평가원 (2012). 2012 교육과정, 교육평가 국제동향 연구: 대만,싱가포르, 일본, 중국, 연구자료 ORM 2012-115-1.(Korea Institute for Curriculum and Evaluation (2012). 2012 international trends of curriculum, teaching evaluation study: Taiwan, Singapore, Japan, China, ORM 2012-115-1.)
- Feng, D. (2006). China's recent curriculum reform, Planning and Changing 37(1), 131-144.
- Li, Q.. & Ni, Y. (2013). Debates on the basic education curriculum reform and teachers' challenges in China, Chinese Education and Society 45(4), 9-21.
- Wang, Y., Bian, Y., Xin T., Kher, N. & Houang, R. T. (2012). Examination of mathematics intended curriculum in china from an international perspective, US-China Education Review B 2, 150-162.
- Zhong, Q. (2006). Curriculum reform in China: Challenges and reflections. Frontiers of Education in China 1(3), 370-382. https://doi.org/10.1007/s11516-006-0014-3
- 敎育部 (2011). 義務敎育各學科課程標准<2011年版>, 北京: 北京師範大學出版集團.
- The Ministry of Education (2011). 2011 reformed Chinese Mathematics Curriculum, Beijing: Beijing Teachers University Press.
Cited by
- 한국과 뉴질랜드 초등학교 저학년의 덧셈과 뺄셈 지도방법에 관한 고찰 vol.31, pp.4, 2015, https://doi.org/10.7858/eamj.2015.037
- 중학교 수학과 교육과정 수와 연산 영역의 재구조화 연구 vol.59, pp.2, 2015, https://doi.org/10.7468/mathedu.2020.59.2.167