차량용 도어 래치의 상형 펀치 길이 변화에 따른 크랙 발생에 관한 실험적 연구

An Experimental Study on Cracks due to Changes in Length of the Vehicle Door Latch Hieroglyphic Punch Stroke

  • 심사 : 2015.05.28
  • 발행 : 2015.06.12

초록

In this paper, The experimental study on the crack during press forming of the door latch assembly for a vehicle door is performed. Length to be inserted into the conventional mold upper die punch is 20 mm, wherein the cracks are generated on the product surface and causes a secondary quality problem. In this study, the length to be inserted in the mold upper die punch 0 mm, 10 mm, 20 mm, which was changed to perform the experiment. Through the experiment, the length inserted into the mold can be seen that the upper die punch of the press forming conditions optimized when the 0 mm.

키워드

참고문헌

  1. 김종덕, 김홍규,"자동차 도어 래치 성형용 파인블랭킹 금형의 다이 챔퍼 형상에 따른 다이 롤 크기 변화에 대한 연구" 한국산학기술학회논문지, Vol.12 No.2, 2011.
  2. 손중호, 허상범, 오종철, 변성근, 조현덕, "도어개폐필링 개선을 위한 도어래치 설계인자 및 최적화" 한국자동차공학회 지부 학술대회 논문집, Vol. 2013 No.11, 2013.