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오리피스 유량해석을 통한 전륜 착륙장치의 착륙성능평가

Nose Landing Gear Drop-test Simulation using Numerical Analysis about Orifice

  • 황재업 (한국항공대학교 항공우주 및 기계공학과) ;
  • 배재성 (한국항공대학교 항공우주 및 기계공학부) ;
  • 황재혁 (한국항공대학교 항공우주 및 기계공학부) ;
  • 홍예선 (한국항공대학교 항공우주 및 기계공학부) ;
  • 박상준 (한국항공대학교 항공우주 및 기계공학부) ;
  • 정태경 (한국항공대학교 항공우주 및 기계공학부)
  • Received : 2014.02.17
  • Accepted : 2014.03.22
  • Published : 2014.03.31

Abstract

This thesis is simulated a aircraft nose landing gear drop-test. flow rate-to-pressure difference characteristics of damping orifices for a nose landing gear is investigated by CFD analyses. Orifice is kind of poppet valve type. it is simulated pressure drop with variable orifice area. it is simulated landing gear model by using ADAMS with CFD result. It's performance evaluated landing gear drop-test and analyzed the results.

Keywords