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도자공방운영의 활성화 연구

Activation of the ceramic workshop in Operations Research

  • 김성민 (공주대학교 예술대학 세라믹디자인)
  • 투고 : 2014.09.16
  • 심사 : 2014.12.20
  • 발행 : 2014.12.28

초록

문화가 공급하는 자와 수요자와의 감정의 공유가 있어야 가능한 것임을 감안해 보더라도 수요자가 그 코드를 제대로 읽어내지 못한다면 문화의 형성은 불가능하기 때문이다. 이에 활발한 도자공예 문화의 보급은 교육의 힘으로 가능하다 할 수 있다. 우리의 도자공예문화 역시 이러한 의미에서 교육의 중요성을 다시금 확인하고 재정비 필요하다. 시대적 지역적인 도자공예가 하나의 문화로 자리매김을 위해서는 무엇보다도 교육 및 활성화 방안이 필요하다. 이에 교육 방법이나 활성화 방안으로 공방 운영에 교육의 중요성을 토대로 도자공방 활성화 방안을 연구 제시하고자 한다.

Because it is impossible to form a culture. To correctly read the code unless the consumer is considering skater that can be shared in the emotion of the characters and the consumer culture that supply. May be possible to force the active dissemination of education shall ceramic crafts culture. We need the ceramics craft culture in this sense also once again confirmed the importance of education and redevelopment. The workshop enabled to the Ceramic Study presented based on the importance of education in workshop operations Activation is required in order to plan the education and above all a culture of catheter positioned in the area of contemporary craft. Such as teaching methods and ways to activate.

키워드

참고문헌

  1. Korea Craft Promotion Foundation / 2012 Craft Industry Survey, pp. 157-174, 2012
  2. Korea Craft Promotion Foundation / 2012 Craft Status Report, pp. 85-104, 2012
  3. Yasuo Ito, Lee, Heung /JaeMe Arts Management and Cultural Policy. pp.10-35, 1995
  4. Yasuo Ito, low yiheungjae, arts management and cultural policy, pp.95, 2002
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