An Effectiveness Analysis of Elementary NEIS After-school System

초등학교 나이스 방과후학교 시스템의 효과분석

  • Received : 2013.02.01
  • Accepted : 2013.05.01
  • Published : 2013.05.30

Abstract

In order to effectively manage after-school works from 2011, NEIS after-school system has been developed and operated. As NEIS after-school system that has been currently operating will need to analyze the effectiveness, it makes the use of this system activate. After-school elementary school teacher 273 people survey of 11 school district of the Seoul Metropolitan Office of Education was commissioned. 116 teachers participated in the survey. NEIS after-school system showed a reduction in task processing time (M = 3.92) were higher than that of most complaints about paperwork (M = 3.82), work efficiency (M = 3.81), the accuracy of your work (M = 3.76) in the order of many complaints were.

2011년부터 방과후 학교 업무를 효과적으로 관리하기 위하여 나이스 방과후학교 시스템을 개발하여 운영하고 있다. 현재 운영중인 나이스 방과후 시스템에 대한 효과를 분석하여 방과후 학교 시스템을 효과적으로 정착할 필요가 있다. 2012학년도 서울특별시교육청 관내 11개 교육지원청 소속의 273개 초등학교 방과후학교 담당교사 273명에게 설문을 의뢰하여 116명의 교사가 참여하였다. 나이스 방과후학교 시스템의 효과 분석에서는 업무처리시간(M=3.92)에 대해 가장 불만이 높았고, 다음으로 서류감축(M=3.82), 업무의 효율성(M=3.81), 업무의 정확성(M=3.76) 순으로 불만이 많은 것으로 나타났다.

Keywords