References
- 고호경, 이현숙 (2007). 고등학교 수리영역 시험의 난이도 예측 요인 분석, 한국학교수학회논문집 10(1), 113-127.(Ko, H.K. & Yi, H.S. (2007). Factors of predicting difficulty of mathematics test items in college scholastic ability test, Journal of the Korean School Mathematics Society 10(1), 113-127.)
- 권세혁 (2004). 설문조사분석, 서울: 자유아카데미.(Kwon, S.H. (2004). Survey analysis, Seoul: Jayuacademy.)
- 교육과학기술부 (2010). 기초.심화과정 도입 등 고교 교육력 제고 방안 추진, 교육과학기술부.(Ministy of Education, Science and Technology (2010). Seeking a way for high school's education improvement such as introduction a drafting and deepening courses.)
- 교육인적자원부 (2007). 수학과 교육과정, 교육인적자원부 고시 제 2007-79호.(Ministy of Education & Human Resources Development (2007). Mathematics curriculum.)
- 박경미 (2000). 중학교 수학 교육과정 및 교과서 내용의 양과 난이도 수준 분석. 수학교육학연구 10(1), 35-55.(Park, K. (2000). Analysis of the quantity and qality of the contents of junior high school mathematics curriculum and textbooks, The Journal of educational research in mathematics 10(1), 35-55.)
- 박문환 (2004). 대학수학능력시험 난이도 관련 변인 탐색, 수학교육학연구 14(1), 71-88.(Park, M..H. (2004). A study of variables related to item difficulty in college scholastic ability test, The Journal of Educational Research in Mathematics 14(1), 71-88.)
- 박진용, 신성균, 함승연, 이영아, 남창우, 손예희, 신명경, 김민정 (2011). 수요자 중심의 교과서 체제 개발 방안, 한국교육과정평가원 연구보고 RRO 2011-4.(Park, J., Shin, S., Hahm, S., Lee, Y., Nam, C., Son, Y., Shin, M., & Kim, M. (2011). Textbook development: From teachers' and students' perspectives, KICE REPORT RRO 2011-4.)
- 방정숙, 황현미 (2012). 수학교과서 연구 동향 분석-2006년부터 2011년에 게재된 국내 학술지 논문을 중심으로-, 수학교육 51(3), 247-263.(Pang, J.S. & Hwang, H.M. (2012). Research trends of mathematics textbooks -focused on the papers published between 2006 and 2011 in domestic journals-, The Mathematical Education 51(3), 247-263.)
- 신현용 (2005). 수학과 교육과정 개정의 방향과 절차에 관한 연구, 수학교육 44(2), 169-178.(Shin, H. (2005). A suggestion for direction and process of revision on mathematics curriculum, The Mathematical Education 44(2), 169-178.)
- 이광호, 고호경 (2010). 고등학교 수학 문제의 난이도 요인 분석을 위한 사례 연구, 한국학교수학회논문집 13(2), 323-343.(Lee, K.H. & Ko, H.K. (2010). A study on cases of difficulty variables in high school mathematics items, Journal of the Korean School Mathematics Society 13(2), 323-343.)
- 이상하, 이봉주, 손홍찬 (2007). 대학수학능력시험 수리영역 문항 난이도 예측을 위한 회귀모형 추정, 수학교육 46(4), 407-421.(Lee, S.H., Lee, B., & Son, H.C. (2007). Estimating the regression equations for predicting item difficulty of mathematics in the college scholastic ability test, The Mathematical Education 46(4), 407-421.)
- 인천광역시교육청 (2012a). 2009년 개정 교육과정(교육과학기술부 고시 제2011-361호)에 따른 인정심사 기준(수학, 도덕), 인천광역시교육청.(Incheon Metropolitan City Office of Education (2012a). The criteria for textbooks based on 2009 revised curriculum(Mathematics & Ethics).)
- 인천광역시교육청 (2012b). 2009년 개정 교육과정(교육과학기술부 고시 제2011-361호)에 따른 교과용도서(수학, 도덕) 개발상의 유의점, 인천광역시교육청.(Incheon Metropolitan City Office of Education (2012b). The cautionary factors for textbooks development based on 2009 revised curriculum.)
- 임찬빈, 장경숙, 신동광, 박재은, 김유미, 최보윤 (2011). 일반고교 심화과정 교재 위계 연구, 응용언어학 27(2), 73-97.(Imm, C., Chang, K., Shin, D., Park, J., Kim, Y., & Choi, B. (2011). A study of grading and selecting textbooks for high school advanced english classes, Korean Journal of Applied Linguistics 27(2), 73-97.)
- 조난심 (2001). 제7차 교육과정과 교과서, 경상대학교, 서울: 교육과학사.(Cho, N. (2001). The 7th curriculum and textbooks, Gyeongsang National University, Seoul: Kyoyoobook.)
- 조난심, 홍후조, 김주훈, 김수동, 김진숙(1999). 제7차 교육과정에 따른 2종 교과용 도서 검정 체제 개선 연구, 한국교과서연구원 연구보고 '99-2.(Cho, N., Hong, H.J., Kim, J.H., Kim, S.D., & Kim, J.S. (1999). Improvement of textbook authorization system in accordance with the 7th national curriculum, KTRF REPORT '99-2.)
- 진재관, 주형미, 진의남, 함경림, 박현정, 이난영 (2009). 교과용 도서 평가 연구(III) : 평가 도구 개발 및 적용, 한국교육과정평가원 연구보고 RRC 2009-8.(Chin, J., Jin, E., Joo, H., Harm, K., Lee, N., & Park, H. (2009). A study on textbook evaluation (III): developing and applying a textbook evaluation tool, KICE REPORT RRC 2009-8.)
- 한국과학창의재단(2011). 2009 개정 교육과정에 따른 수학과 교육과정 연구, 한국과학창의재단 연구보고서.(Korea Foundation for the Advancement of Science and Creativity (2011). The study of mathematics curriculum based on 2009 revised curriculum, KOFAC REPORT.)
- Sheldon, L. E. (1988). Evaluating ELT textbooks and materials. ELT Journal 42(4), 237-246. https://doi.org/10.1093/elt/42.4.237
Cited by
- A study on the Content Domains of the College Scholastic Ability Test Mathematics vol.28, pp.2, 2014, https://doi.org/10.7468/jksmee.2014.28.2.195