Journal of Digital Convergence (디지털융복합연구)
- Volume 10 Issue 1
- /
- Pages.195-202
- /
- 2012
- /
- 2713-6434(pISSN)
- /
- 2713-6442(eISSN)
DOI QR Code
A Study on the Influence of Consulting Expertise and Experience of utilizing of Word of mouth intentions : Focused on the Mediating Effects of Consulting Firms Brand
컨설팅전문성과 활용경험이 구전의도에 미치는 영향연구 : 컨설팅사브랜드를 매개효과로
- 조영준 (금오공과대학교 컨설팅대학원 R&D센터)
- Received : 2012.01.18
- Accepted : 2012.02.17
- Published : 2012.02.29
Abstract
This Study is to verify that Consulting firm's brand plays a mediating role in consulting expertise, experience utilizing, and word of mouth intention. The results of study show that firstly, Consulting expertise and experience utilizing have a positive effect on word of mouth intention, and secondly Consulting firm's brand have also a positive effect on the mediating role in the relationship between consulting expertise & experience utilizing, and of mouth intention. This study have a significant meaning to ascertain that word of mouth intention should enhance the value of consulting firm's brand with first priority, and importance of consulting expertise and experience utilizing should be recognized, and the values of consulting expertise and experience utilizing be enhanced by consulting firm's brand.
본 연구는 컨설팅사브랜드가 컨설팅전문성, 활용경험과 구전의도사이에서의 매개 역할을 하는 것을 검증하였다. 본 연구 결과 첫째, 컨설팅전문성과 활용경험이 구전의도에 정(+)의 영향을 미치는 것으로 나타났다. 둘째, 컨설팅사브랜드는 컨설팅 전문성, 활용경험이 구전의도 관계에서 매개역할에 정(+)의 영향을 미치는 것으로 나타났다. 이를 통해 구전의도는 우선적으로 컨설팅사브랜드 가치를 높여야 하며 이를 위한 컨설팅전문성과 활용경험의 중요성을 인식하고 컨설팅사브랜드를 통한 컨설팅전문성과 활용경험 가치를 높여야 한다는 것을 확인한 것은 시사하는 바가 크다고 할 수 있다.
Keywords