References
- 국회도서관 (2010). 국회도서관 연간보고서. 서울: 국회도서관.(National Assembly Library (2010). Annual report of the National Assembly Library. Seoul: National Assembly Library.)
- 김선애 (2006). 공공도서관 서비스 고객만족도 평가체계에 관한 연구. 한국도서관.정보학회지, 37(3), 193-208.(Kim, Sun-Ae (2006). A study on customer satisfaction framework for public library services. Journal of the Korean Library and Information Science Society, 37(3), 193-208.)
- 김유향 (2004). 정보시대 한국의 입법정보서비스 전략: 입법지식DB를 중심으로. 국회도서관보, 41(10), 69-74.(Kim, Yoo-Hyang (2004). A study on strategies for the legislative information services in the information age. National Assembly Library Review, 41(10), 69-74.)
- 박준식 (2007). 정보서비스론 (개정판). 대구: 계명대학교출판부.(Park, Joon-Shik (2007). Information services. Daegu: Keimyung University Press.)
- 서복경 (2005). 주요국 의회도서관의 입법정보서비스 기능. 국회도서관보, 42(6), 42-52.(Seo, Bok-Kyeung (2005). A study on the function of legislative information services of major national assembly libraries. National Assembly Library Review, 42(6), 42-52.)
- 오동근, 윤병호, 여지숙, 김주래, 박상후, 마을순 (2009). 국회도서관의 공공기관 및 정부정보 서비스에 대한 입법관련 종사자와 일반이용자의 이용행태와 만족도 분석. 한국문헌정보학회지, 43(1), 235-250.(Oh, Dong-Geun, Yoon, Byung-Ho, Yeo, Ji-Suk, Kim, Ju-Rae, Park, Sang-Hoo, & Ma, Eul-Soon (2009). A study on the user behaviors and satisfaction of legislative employees and other library users for the government information service of national assembly library of Korea. Journal of the Korean Society for Library and Information Science, 43(1), 235-250.)
- 유양근 (2005). 대학도서관의 이용자 만족도에 관한 연구. 한국도서관.정보학회지, 36(3), 189-211.(You, Yang-Keun (2005). A study on satisfaction of the academic library user service. Journal of the Korean Library and Information Science Society, 36(3), 189-211.)
- 이진우 (2006). 국회도서관의 전자정보서비스에 대한 이용자 만족도 연구. 석사학위논문, 연세대학교 교육대학원.(Lee, Jin-Woo (2006). A study on the user's satisfaction with electronic information services in national assembly library. Unpublished master's thesis, Yonsei University.)
- 정윤석 (2010). 세계 최고 의회정보서비스 기관을 목표로. 국회도서관보, 47(1), 22-25.(Jung, Yoon-Soek (2010). For the best legislative information services in the world. National Assembly Library Review, 47(1), 22-25.)
- 정진식, 유재옥, 이란주, 유사라 (2003). 디지털도서관 정보서비스. 서울: 한국도서관협회.(Chung, Jin-Sik, Yoo, Jae-Ok, Lee, Lan-Ju, & Yoo, Sarah (2003). Information services of digital library. Seoul: Korean Library Association.)
- 차성종 (2011). 우리나라 공공도서관의 이용자만족도에 관한 연구: 2010 공공도서관 운영평가 이용자 만족도 조사 결과를 중심으로. 정보관리학회지, 28(1), 285-308.(Cha, Sung-Jong (2011). A study on the user satisfaction of public library users in Korea. Journal of the Korean Society for Information Management, 28(1), 285-308.)
- 한상완, 이지연, 이재윤, 최상희 (2005). 지식정보사회에서의 정보활용. 서울: 한국도서관협회.(Han, Sang-Wan, Lee, Jee-Yeon, Lee, Jae Yun, & Choi, Sang Hee (2005). Using information in knowledge-based society. Seoul: Korean Library Association.)
- 홍기철 (2002). 국회도서관 전자도서관시스템에 대한 이용자의 기대와 만족에 대한 연구. 한국문헌정보학회지, 36(2), 265-284.(Hong, Ki-Churl (2002). A study of user's perspective and satisfaction in national assembly library electronic library system. Journal of the Korean Society for Library and Information Science, 36(2), 265-284.)
- Katz, W. A. (1987). Introduction to reference work. New York: McGraw-Hill.
- Matthews, Joseph R. (2004). Measuring for Results: The dimensions of public library effectiveness. Westport: Libraries Unlimited.
- Mostert, B. J., & Dennis N. Ocholla (2005). Information needs and information seeking behavior of parliamentarians in South Africa. South African Journal of Libraries and Information Science, 71(2), 136-150.
- Thapisa, A. P. N. (1996). Legislative information needs of indigenous parliamentarians in Botswana and impact on effective decision making. International Information and Library Review, 28(3), 203-232. https://doi.org/10.1006/iilr.1996.0015