References
- 김훈동. (1998). 농업농촌의 지식 정보기반 구축의 중요성과 과제. 농업과 정보기술, 7(1), 1-18.
- 김순용. (2011). 2011년 영농활기술 만족도 조사보고서. 농촌진흥청 보고서.
- 김광웅. (1999). 21세기 농촌진흥 사업의 효율적인 발전방향. 서울대학교 행정대학원보고서.
- 이춘우. (2006). 농업정보 전달매체 및 농업인 선호 정보조사. 한국국제농업개발학회지, 18(1), 40-42.
- 이춘우. (2010). 청보리 보급 확대를 위한 채종단지 실태 조사 및 컨설팅. 농촌지도와 개발, 17(4), 919-932.
- 박승환, & 최철재. (2006). 웰빙점포 유형별 서비스품질, 고객만족 및 재구매의도에 대한 기업이미지 효과. 한국국제농업개발학회지, 18(3), 234-241.
- 박승환, & 최철재. (2008). 친환경농산물의 브랜드와 점포만족이 고객충성도에 미치는 영향. 한국국제농업개발학회지, 20(1), 56-61.
- 최영찬. (1993). 정보화 시대의 농촌지도 사업. 한국농촌지도학회지, 1, 29-36.
- 최영찬. (1996). 농업정보 이용 실태 및 과제. 한국농촌지도학회지, 3(2), 177-195.
- 최영찬. (2000). 디지털 농업시대의 바람직한 농업정보 contents. 농업정보화 교육 및 농업 정보화 기반 조성의 방향. 농업농촌 정보화 세미나 논문집, 29-51.
- 최철재. (2011). 친환경농산물의 매장환경에 따른 소비감정과 고객만족. 한국국제농업개발학회지, 23(2), 138-144.
- 최철재, & 박승환. (2006). 농산물 서비스품질과 고객만족, 재구매의도 및 구전 간의 관계. 한국국제농업개발학회지, 18(2), 133-140.
- Bitsch V., & Thornsbury S. (2010). Building Teamwork into an Integrated Extension Program: Faculty Perspectives on Area of Expertise Teams. Journal of Extension, 48(4), [On-line] Available at : http://www.joe.org/joe/2010august/ a2.php
- Fincham H., Bowen E., Davis K. Kaczor C., Lester D., Mowbray R., & Porter B. (2011). Use Automated Phone Calls to Relay Extension Educational Messages. 49(4) [On-line] Available at : http://www.joe.org/joe/2011august/tt5.php
- Gregg j. A., & Irani A. (2004). Use of Information Technology by County Extension Agents of the Florida Cooperative Extension Service. Journal of Extension, 42(3). [On-line] Available at: http://www.joe.org/joe/2004june/rb2.php
- Guenthner J. P., & Swan B. G. (2011). Extension Learners' Use of Electronic Technology. Journal of Extension, 49(1). [On-line] Available at: http://www.joe. org/joe/2011february/a2.php
- Harrison J. D., & Toney A. H. (2004). A "Tracking System" to Assure Quality and User Satisfaction. Journal of Extension, 42(2). [On-line] Available at: http://www.joe.org/joe/2004april/tt7.php
- Martin M. V. (2002). The Roles of Extension in Agricultural Economics Departments. Journal of Extension, 40(5). [On-line] Available at: http://www.joe.org/joe/ 2002october/comm1.php
- Newman D. (1999). Land Grant University Information Delivery through Automated Telephone Message Services in the United States. Journal of Extension, 37(5). [On-line] Available at: http://www.joe.org/joe/1999october/tt2.php
- Rennekamp. R. A, Warner. P. D., Nall M. A., J. Charlene, & Maurer R. C. (2011). An Examination of Customer Satisfaction in the Kentucky Cooperative Extension Service. Journal of Extension. 39. [On-line] Available at : http://www. joe.org/joe/2001april/rb5.php
- Schauber A. C. (2001). Effecting Extension Organizational Change Toward Cultural Diversity: A Conceptual Framework. Journal of Extension, 39(3) [On-line] Available at : http://www.joe.org/joe/2001june/a1.php
- Terry B. D., & Israel G. D. (2004). Agent Performance and Customer Satisfaction. Journal of Extension, 42(6). [On-line] Available at: http://www.joe.org/joe/ 2004december/a4.php