References
- Ashforth, B. E. & Humphrey, R. H., "Emotio-nal labor in service roles: The influence of identity", Academy of Management Review, 19(1), pp.88-115, 1995.
- 한광일, "펀 경영리더십", 미래북, 2007.
- 홍병철, "Fun(재미) 경영을 통한 중소기업 경쟁력 강 화방안에 관한 연구," 한양대학교 산업경영대학원 석사학위논문, 2006.
- 성영신․ 고동우․ 정준호, "여가경험의 심리적 본질: 재 미란 무엇인가?", 소비자학연구, 제7권, 제2호, pp.35-57, 1996.
- George, J. M. and Brief, A. P., "Feeling good -doing good : A conceptual analysis of the mood at work- organizational spontaneity relationship", Psychological Bulletin, 112(2), pp.310-329, 1992. https://doi.org/10.1037/0033-2909.112.2.310
- Kaplan, M., "Leisure: Theory and policy", NY: Wiley, 1975.
- Russell, R.V., "Pastimes: The context of contemporary leisure", Dubuque, IA:Brown & Benchmark Publishers", 1996.
- 고동우, "여가동기, 여가체험 및 관광행동: 이중추동 모형과 이중통로 여가체험모형", 한국심리학회지: 소비자 광고, 제3권, 제2호, pp.1-23, 2002
- Neulinger, J., "To Leisure: An Introduction", Boston; Allyn Bacon, 1981.
- Iso-Ahola, S. E., "The social psychology of leisure and recreation", Iowa: C.Brown, 1980.
- Lee, Y. K., Dattilo, J. & Howard, D., "The complex and dynamic nature of leisure experience", Journal of Leisure Research, 26(3), pp.195-211, 1994.
- Russell, J. A., "A circumples model of affect", Journal of Personality and Social Psychology, vol.39, pp.1161-1178, 1980. https://doi.org/10.1037/h0077714
- Thayer, R. E., "The origin of everyday moods: Managing energy, tension, and stress", New York: Oxford University Press, 1996.
- Cooper, R. K., & Sawaf, A., "Executive EQ: Emotional intelligence in leadership and organizations", New York: Grosset / Putnam, 1997.
- Ulrich, R.S., Dimberg, U., & Driver, B. L., "Psychophysiological indicators of leisure consequences", Journal of Leisure Research, vol.22, pp.154-116, 1990.
- Fineman, S., "Emotion in organizations", London: Sage Publications, 1993.
- 박은영, "여자장교의 직무수행 능력 및 태도에 관한 탐색적 연구", 국방대학교 석사학위논문, 2001.
- McCormick, E. J. and Tiffin, J., "Industrial Psychology", Englewood Cliffs, NJ: Prentice -Hall, 6th-Ed, 1974.
- Northcraf, G. B. and Neale, M. A., "Organizational Behavior", Chicago: The Dryden Press, 1990.
- Organ, D. W., "A reappraisal and reinterpretation of the satisfaction: causes performance hypothesis", Academy of Management Review, Vol.2, pp.46-53, 1977.
- Organ, D. W., "Organizational citizenship behavior: The good soldier syndrome", Lexington, MA: Lexington Books, 1988.
- Graham, J. W., "An essay on organizational citizenship behavior. Employee Responsibil -ities and Rights Journal, Vol.4, pp.249-270, 1991. https://doi.org/10.1007/BF01385031
- 이희자, "조직구성원의 자발적 조직행동에 관한 연구", 박사학위논문, 서울대학교대학원, 1998.
- 최창회, "조직시민행동의 차원규명, 그리고 조직공정성 및 개인주의-집단주의 성향과의 관계", 석사학위논문, 서울대학교 대학원, 1994.
- Evans, P., "Motivation and Emotion", London; Routledge, 1989.
- Weiss, H. & Cropanzano, R., "Affective events theory: A theoretical discussion of the structure, causes, and consequences of affective experiences at work", Research in Organizational Behavior, Vol.18, pp.1-74, 1996.
- Kelly, J. R., "Leisure", New Jersey: Prentice -Hall, 2nd-ed, 1990.
- 강재성․ 김재운, "교사의 여가활동 참여가 직무스트레스 및 직무만족에 미치는 영향", 한국홀리스틱교육학회지, 제10권, 제1호, pp.1-16, 2006.
- 이학식․ 임지훈, "SPSS 12.0 매뉴얼", 법문사, 2006.
- Baron, R. M. & Kenny, D. A., "The moderator variable distintion in social psycological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations", Journal of Personality & Social Psycology. vol.51, pp.1173-1182. 1986. https://doi.org/10.1037/0022-3514.51.6.1173
Cited by
- Research on the Effect of Leisure Types of Casino Dealer on Organization Trust, Customer Orientation and Organization Commitment vol.13, pp.4, 2013, https://doi.org/10.5392/JKCA.2013.13.04.407