References
- 김계현. 2003. 상담심리학- 적용영역별 접근. 서울: 학지사.(Gye-Hyeon Kim. 2003. Counseling psychology. Seoul: Hakjisa.)
- 김영환, 문수백, 홍상황. 2005. 심리검사의 이론과 실제. 서울: 학지사.(Yeong-Hwan Kim, Su-Baek Mun, & Sang-Hwang Hong. 2005. Psychological testing: theory & practice. Seoul: Hakjisa.)
- 김정근 외. 2007. 정신건강과 자아발달을 돕는 체험적 독서치료. 서울: 학지사.(Jeong-Geun Kim et al. 2007. Jeongsingeonganggwa Jaabaldaleul Dopneun Cheheomjeok Dokseochiryo. Seoul: Hakjisa.)
- 김현택 외. 2003. 현대 심리학 이해. 서울: 학지사.(Hyeon-Taek Kim et al. 2003. Modern psychology. Seoul: Hakjisa.)
- 노안영, 강영신. 2002. 성격심리학. 서울: 학지사.(An-Yeong No, & Yeong-Sin Kang. 2002. Personality psychology. Seoul: Hakjisa.)
- 리소, 돈 리처드., 허드슨, 러스. 2000. 에니어그램의 지혜. 주혜명 옮김. 서울: 한문화.(Riso, Don Richard., & Hudson, Russ. 2000. "The Wisdom of the enneagram." Translated by Hye-Myeong Ju. Seoul: Hakjisa.)
- 바론, 레니., 와겔리, 엘리자베스. 2006. 나를 찾는 에니어그램 상대를 아는 에니어그램. 주혜명, 김태홍, 김환영 옮김. 서울: 연경미디어.(Baron, Renee, & Wagele, Elizabeth. 2006. Are you my type, am I yours?: relationships made easy through the enneagram. Translated by Hye-Myeong Ju, Tae-Hong Kim, & Hwan-Yeong Kim. Seoul: Yeonkeongmedia.)
- 로어, 리처드., 에베르트, 안드레아스. 2006. 내 안에 접힌 날개. 이화숙 옮김. 서울: 바오로딸.(Rohr, Richard. & Ebert, Andreas. 2006. Enneagramm: die 9 Gesichter der Seele. Translated by Hwa-Suk Lee. Seoul: Pauline.)
- 변우열. 2009. 독서교육의 이해. 서울: 조은글터.(Woo-Yeoul Byun. 2009. Introduction to reading education. Seoul: Joeungeulteo.)
- 안범희. 2009. 성격심리학. 서울: 하우.(Beom-Hui An. 2009. Seonggyeoksimrihak. Seoul: Hawoo.)
- 이재환. 2009. 성격적 특성과 정보행태의 관계: 대학 신입생을 사례로 하여. 한국도서관.정보학회지, 40(2): 161-182.(Jae-Whoan Lee. 2009. "Personal Traits and Information Behavior: The Case of College Freshmen." Journal of Korean Library and Information Science Society, 40(2): 161-182.)
- 조미아. 2006. 창의력과 자기주도적 학습능력에 미치는 독서교육의 영향에 관한 연구. 박사학위논문, 성균관대학교 대학원, 문헌정보학과.(Mi-Ah Cho. 2006. A Study on the Effect of Reading Instruction on the Creative Ability and the Self-Directed Learning Ability. Ph.D. dis., Sungkyunkwan University.)
- 피셔, 헬렌. 2009. 나는 누구를 사랑할 것인가. 윤영삼, 이영진 옮김. 서울: 코리아하우스.(Fisher, Helen. 2009. Why him? why her? Translated by Yeong-Sam Yun, Yeong-Jin Lee. Seoul: Koreahouse.)
- 한국도서관협회. 1999. 상황별 독서 목록. 서울: 한국도서관협회.(Korean Library Association. 1999. Sangbyeol Dokseo Mokrok. Seoul: Korean Library Association.)
- 한국심리학회. 2003. 현대심리학의 이해. 서울: 학문사.(Korean Psychological Association. 2003. Psychology. Seoul: Hakmunsa.)
Cited by
- A Study on the Operation of the Reading Guidance Program for the Youth According to Personality Type vol.46, pp.1, 2012, https://doi.org/10.4275/KSLIS.2012.46.1.077
- A Study on Effect of Reading Guidance Program based on Enneagram of Personality vol.48, pp.2, 2014, https://doi.org/10.4275/KSLIS.2014.48.2.045
- The Influence of Enneagram Personality Styles on Information Seeking Behaviors of Undergraduate Students of Humanities and Social Sciences Studies vol.48, pp.3, 2014, https://doi.org/10.4275/KSLIS.2014.48.3.237
- Analysis of Difference of Preferred Loan Books According to Personality Types of Children and Adolescents vol.47, pp.4, 2013, https://doi.org/10.4275/KSLIS.2013.47.4.255