Strategy for Brand Identity Enhancement of Black Yak: Focusing on the Social Responsibility Activities

블랙야크의 BI(Brand Identity) 강화전략: 사회공헌활동을 중심으로

  • Yoo, Chang Jo (Department of Management, Business School, Dongguk University-Seoul) ;
  • Lee, Sang Hyun (Department of Management, Business School, Dongguk University-Seoul) ;
  • Jeon, Jung Ok (College of business Administration, BuKyung University)
  • Published : 2010.10.31

Abstract

There is now intense competition among many outdoor brands in the domestic market. Establishing differentiated brand image and enhancing brand identity are very important in this situation. This case is to investigate Black Yak's strategy for enhancing their brand identity. The Black Yak builds up their popularity by implementing social responsibility activities along with sustaining their extreme traditional outdoor image. It is effective to step up their brand identity. Future challenges and suggestions are discussed at the end.

국내 아웃도어 시장에서 브랜드들 간의 경쟁이 점점 더 심화되고 있다. 이러한 상황에서 브랜드간의 차별화된 이미지와 아이덴티티의 확립은 매우 중요하다. 본 사례는 국내 토종브랜드인 블랙야크의 브랜드아이덴티티 강화전략과정과 그 성과에 대해 고찰하고자 한다. 블랙야크는 정통 등산아웃도어 이미지를 유지하면서 다양한 사회공헌활동을 전개함으로써 대중성을 높이는 전략을 실행하고 있다. 사회공헌활동이나 대의명분 마케팅을 통한 브랜드 강화전략은 매우 효과적인 것으로 분석된다.

Keywords