Communications of Mathematical Education (한국수학교육학회지시리즈E:수학교육논문집)
- Volume 23 Issue 3
- /
- Pages.923-951
- /
- 2009
- /
- 1226-6663(pISSN)
- /
- 2287-9935(eISSN)
Analysis on the term examinations of middle school
중학교 지필 평가 분석 - 이차방정식과 이차함수를 중심으로 -
- Kang, Pyung-Lyun (Department of Mathematics, Chungnam National University) ;
- Kim, Byung-Ju (Department of Mathematics, Chungnam National University)
- Published : 2009.09.30
Abstract
In this paper, we have analyzed the term examinations on quadratic equations and functions in middle schools based on the object of evaluations given by the ministry of education, science and technology of Korea.
중학교 수학 평가에서 지필평가가 차지하는 비율은 대부분의 학교에서 80% 이상이나, 지필평가의 분석은 거의 이루어지지 않고 있다. 이 논문에서는 중학교에서 실시한 이차방정식과 이차함수 영역에 대한 지필고사 문제들을 우리나라 교육과정의 수학교과 총괄목표 및 각 단원의 평가목표에 따라 분석한다.
Keywords