A Tile-Image Merging Algorithm of Tiled-Display Recorder using Time-stamp

타임 스탬프를 이용한 타일드 디스플레이 기록기의 타일 영상 병합 알고리즘

  • Published : 2009.10.15

Abstract

The tiled-display system provides a high resolution display which can be used in different applications in co-working area. The systems used in the co-working field usually save the user logs, and these log information not only makes the maintenance of the tiled-display system easier, but also can be used to check the progress of the co-working. There are three main steps in the proposed tiled display log recorder. The first step is to capture the screen shots of the tiles and send them for merging. The second step is to merge the captured tile images to form a single screen shot of the tiled-display. The final step is to encode the merged tile images to make a compressed video stream. This video stream could be stored for the logs of co-working or be streamed to remote users. Since there could be differences in capturing time of tile images, the quality of merged tiled-display could be degraded. This paper proposes a time stamp-based metric to evaluate the quality of the video stream, and a merging algorithm that could upgrade the quality of the video stream with respect to the proposed quality metrics.

타일드-디스플레이 시스템은 다수의 디스플레이 디바이스를 그리드 형태로 연결하여 큰 화면과 높은 해상도를 제공해줄 수 있는 시스템이다. 타일드-디스플레이 시스템은 공동 협업 분야에서 다양하게 응용할 수 있는데, 그러한 시스템들은 일반적으로 사용 로그 정보를 기록한다. 이러한 로그 정보는 시스템의 유지 및 관리 보수를 위한 용도 뿐만 아니라, 공동 협업 상에서의 진행상황을 다시 열람할 수 있는 회의록이 된다. 타일드-디스플레이 기록기는 크게 세 단계를 거치게 되는데, 첫 번째는 각 타일에서 기록에 필요한 데이터를 기록 및 전송하는 과정이다. 두 번째는 각 타일에서 전송한 데이터를 조합하여 완성된 하나의 캡쳐 프레임을 만들게 되며, 마지막 단계에서는 조합한 결과물을 인코딩하여 저장하거나 스트리밍과 같은 서비스를 제공하게 된다. 이 과정에서 로그 정보를 저장할 때 화면 캡춰 시간 오차로 인해 전체 로그 영상의 품질이 떨어지게 되는데, 본 논문에서는 각각의 타일 이미지를 병합하여 만들어진 전체 로그의 품질을 측정하는 타임 스탬프 기반의 평가함수를 정의하고, 정의한 평가 함수를 이용하여 로그 품질을 향상 시킬 수 있는 타일 이미지 병합 알고리즘을 제안한다.

Keywords

References

  1. M. Herald, I. Judson and R. Stenvens, Introduction ot Buiding Projection-based Tiled Display Systems, IEEE Computer Graphics and Applications, pp. 22-28, Jul/Aug. 2000.
  2. University Illinois, Scalable Adaptive Graphics Environments, http://www.evl.uic.edu/cavern/sage, 2007.
  3. R. Singh, B. Jeong, L. Renambot, A. Johnson and J. Leigh, TeraVision: a Distgributed, Scalable, High Resolution Graphics Steaming System, in proceedings of the 2004 IEEE Interrnational Conference on Cluster Computing, pp. 391-400, 2004.
  4. Y. Zhao and X. Zhang, Design a secure and scalabel CVE: The Access Grid, in Proceedings of the 2001 ACM/IEEE conference on Suptercomputing, pp.59-59, 2001.
  5. H. Chen, D. Clark, Z. Liu, G. Wallace and K. Che, Software Environments For Cluster-Based Display Systems, in proceedings of the 1st International Symposium on Cluster Computing and the Grid, p.202, 2001.
  6. Giseok Choe, Jeongsoo Yu, Jeonghoon Choi, Jongho Nang, Desing and Implementation of a Real-time Video Player on Tiled-Display System, in Proceedings of the IEEE 7th Intermational conference on Computer and Information Technology, pp. 621-626, October 2007.