References
- 김경규, 박성국, "유비쿼터스 컴퓨팅 환경에서의 비즈니스 모델 개발 방법론:가치의 공동 창출 경험을 중심으로", '한국콘텐츠학회논문지', 제9권, 제2호(2009), pp.326-338
- 김광재, 민대기, 육진범, 박정석, 이지형, 최재경, 류경석, "고객 중심의 컨버전스 서비스 컨셉 개발:절차 체계 및 통신 컨버전스 서비스 사례 연구", 'IE Interface', 제19권, 제2호(2006), pp.140-152
- 김진우 "인터넷비즈니스com", (주) 영진com, (2000) pp.88-89
- 김휘석, 이항구, 김진웅, 서비스화를 통한 국내주력산업의 신성장전략, 산업연구원, 2008
- 남기찬, 김용진, 남정태, 배영우, 변희선, 이남희, '서비스사이언스:이론적 고찰과 분석 프레임워크 개발', 'Information Systems Research', 2008
- 노재호, "서비스의 혁신-서비스사이언스", 'IE매거진', 2007
- 삼성경제연구소, 프로세스 혁신과 서비스 경쟁력, 제568호, 2006
- 안지항, 최상훈, 장석권, 김용호, "비즈니스 모델 분석 프레임 워크의 개발과 적용", 'Information Systems Review', 제5권, 제1호(2003),pp.19-32
- 주재훈, "인터넷 비즈니스 모델 개발 전략", '정보시스템연구', 제10권, 제2호(2001), pp.33-64
- 한국소프트웨어진흥원, SW 서비스 융합 新 비즈니스모델 활성화 방안에 관한 연구, 2008
- Afuah, A., Business Model:A Strategic Management approach, McGraw-Hill, 2003
- Allan, A. and C. L Tucci, "Internet Business Models and Strategies:Text and Class",Irwin/Mcgrw-hill, (2001), p.6
- Diemo Urbig, "The value chain's values:Interpretations and Implications for firm and industry analysis", BIR Berlin, (2003), pp.1-15
- Fitzsimmons, J. A. and M. J. Fitzsimmons, Service Management, McGraw-Hill, 2004
- Godijn, J., "Value based requirements engineering:exploring innovation e-commerce ideas", Ph. D. diss., Dept. of Computer Science, Vrije Univ. Amsterdam, 2002
- Haick, E., "Geographies of consumption:a commodity chain approach, Enviroment and planing", Society and Space, Vol.16(1998), p.425 https://doi.org/10.1068/d160423
- Jeon, Hoil, Jaebum Lee, Kichan Nam, Seungyoon Kim, Chanheung Jeon, and Kyungryun Kwon, "Exploratory Research for the Assessment of Business Model of Electronic Commerce in Strategic Perspective", MIS/OA International Conference, 2000
- Rayport, J. F. and B. J. Jaworski, e-COMMERCE,McGraw-Hill, 2002
- Kaplinsky and Morris, "A handbook for value chain research", Institute of Development Studies, University of Sussex and School of natal, 2001
- Kazuyoshi Hidaka, "Trends in Services Sciences in Japan and Abroad", Quarterly Review, No.19(2006)
- Lee, K. and J. Lee, "Design of Ubiquitous Referral Marketing:A Business Model and Method", Lecture Notes in Computer Science,Vol.4082(2006), pp.103-112 https://doi.org/10.1007/11823865_11
- Services Sciences, Management and Engineering, IBM Research, http://www.research. ibm.com/ssme