References
- 권영웅 (2004). 리더십 증진 프로그램이 초등학생의 리더십 기술 인식과 자기 존중감에 미치는 효과. 한국교원대학교 대학원 석사학위논문
- 김경아 (2004). 영재아와 일반아의 리더십과 정서지능 비교 연구. 대전대학교 교육대학원 석사논문
- 김금희 (2007). 한.중 영재 및 일반학생들의 리더십 특성에 관한 비교 연구. 충남대학교 대학원 박사학위 논문
- 김미숙, 조석희, 윤초희, 진석언 (2004). 중학생 영재의 지적·정의적 특성에 따른 효과적인 교수학습전략 탐색. 서울: 한국교육개발원
- 김미숙, 박효정, 유효현, 전미란, 박춘성 (2006). 리더십 검사도구의 타당성 및 신뢰성 분석. 서울: 한국교육개발원
- 김진화, 오해섭 (2002). 4-H 청소년 리더십 개발 지도자용 프로그램집. 한국 4-H 본부
- 노영희 (2003). 초등학교 아동을 위한 리더십 훈련 프로그램 개발 기초연구. 숙명여자대학교 대학원 석사학위 논문
- 박성익, 조석희, 김흥원, 이지현, 윤여홍, 진석언, 한기순 (2003). 영재교육학원론. 서울: 교육과학사
- 백기복 (2000). 이슈리더십. 서울: 창민사
- 이경화 (2001). 영재교육의 이론과 방법. 서울: (주)학문사
- 이국행, 서재복, 이정원, 임은미, 정덕호, 허진휴, 김미림 (2009). 부모를 위한 영재교육 가이드. 전주: 도서출판 맥기획
- 이상호 (2002). 정보화시대의 경영리더십. 사회과학논총. 5, 105-126
- 정미정, 이수진, 이상철 (2003). 영재아를 위한 리더십 교육 상담사례 및 지도방안. 영재리더십. 건국대학교 영재교육연구회 자료
- 조성종 (2002). 변화되는 리더십 패러다임. 사회과학논총, 5, 173-201
- 최금자 (1999). 새 패러다임에서의 리더십. 산업경영연구, 7, 31-64
- Black, J. D. (1984). Leadership: A new model particularly applicable to gifted youth (Report No. EC171399). Indiana: Handicapped and Gifted Children Clearinghouse. (ERIC Document Reproduction Service No ED 253 990 )
- Bradford, D. L. and Cohen, A. R. (1998). Power Up. New York: John Wiley & Sons, Inc
- Burns, J. M. (1978). Leadership. New York: Harper & Row, Publishers
- Day, D. V. (2000). Leadership development: A review in context. Leadership Quarterly, 11, 581-613 https://doi.org/10.1016/S1048-9843(00)00061-8
- Ensley, M. D. and Pearce, C. L. (2001). Shared cognition as a process and an outcome in top management teams: Implications for new venture performance. Journal of Organizational Behavior, 22(1), 145 160 https://doi.org/10.1002/job.83
- Feldhusen, J. F. and Kennedy, D. M. (1988). Preparing gifted youth for leadership roles in a rapidly changing society. Roeper Review, 10(4), 226-230 https://doi.org/10.1080/02783198809553135
- Foster, W. H. and Silverman, M. (1988). Leadership curriculum for gifted. In J. Van Tassel-Baska, J. Feldhusen, K. Seeley, G. Wheatley, L. Silverman, and W. Foster (Eds.), Comprehensive Curriculum for Gifted Learner. Boston: Allyn Bacon, Inc
- Karnes, F. A. and Bean, S. M. (1998). Leadership and the gifted. Focus on Exceptional Children, 29(1), 1-12
- Karnes, F. A. and Bean, S. M. (2001). Methods and materials for teaching the gifted. Prufrock Press, Inc
- Karnes, F. A. and D'llio, V. (1990). Leadership positions and sex-role stereotyring among gifted students. Gifted Child Quarterly, 33, 76-78 https://doi.org/10.1177/001698628903300206
- Gagne, F. (2003). Transforming gifts into talents: The DMGT as a developmental theory. In Colangelo, N. and Davis, G. A. (Eds.), Handbook of Gifted Education(3rd ed., 60-74), Boston: Allyn & Bacon
- Parker, J. P. (1983). The leadership training model: Integrated curriculum for the gifted. Gifted Child Today, 29, 8-13
- Pearce, C. L., Waldman, D. A., and Csikszentmihalyi, C. (2006). Virtuous leadership: Atheoretical model and research agenda. Journal of Management, Spirituality and Religion, 3(1-2), 60-70 https://doi.org/10.1080/14766080609518611
- Plowman, P. D. (1981). Training extraordinary leaders. Roeper Review, 3, 13-16 https://doi.org/10.1080/02783198109552526
- Renzulli, J. S., Smith, F. H., and White, A. J.(1997). Scales for rating the behavioral characteristics of superior students. Mansfield Center, CT: Creative Learning Press
- Schakel, L. (1984). Investigation of the leadership abilities of intellectually gifted students. Unpublished doctorial dissertation. Tampa: University of South Florida
- Sisk, D. A.(1993). Leadership education for the gifted. In K. A. Heller, F. J. Monks, & A. H. Passow (Ed.), International handbook of research and development of gifted and talent. Oxford: Pergamon Press Ltd