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A Study of Systematic Implementations for the Integrated ITS call center

교통정보 안내전화 통합연계시스템 구축에 관한 연구

  • 정성학 (한국건설기술연구원 첨단도로교통연구실)
  • Published : 2009.01.31

Abstract

The aim of this study is to propose an integrated operation plan of information call services by multi-connecting call services which are now being serviced by each different call number services and by providing one stop service which organically links alternative transportations such as railroad, air, and bus and also related organizations as well as road traffic information. For the objective, we analyzed the current status of Korean and foreign country systems and reviewed operation technology and technical specifications of the integrated system according to 3 steps, i.e. infrastructure procurement, test bed and extended completion, stabilization and high valuable services completion. Throughout the result of this study, traffic information one stop service, convenient service, diverse related information provision service, real-time information provision, and efficient system are expected to be implemented in the traffic information call service.

본 연구의 목적은 개별 제공하고 있는 안내전화서비스를 대표번호체계로 통합연계운영하고, 도로교통 정보외에 철도, 항공 버스 등의 대체교통수단 정보 및 관련기관과의 유기적 연계를 통한 원스톱(One stop) 서비스를 제공하는 안내전화서비스의 통합연계운영을 서비스를 제시하는데 있다. 이러한 목적을 달성하기 위하여 국내 외 현황을 분석하고, 시범구축, 확대구축, 안정화 및 고급화의 3단계에 따라 운영기술과 통합시스템 기술사양을 검토하였다. 본 연구를 통하여 교통정보 안내전화는 정보취득의 원스톱(One stop) 서비스, 이용 편의성 서비스, 다양한 연계정보제공 서비스, 제공정보의 실시간화 및 효율적인 체계를 구현할 것으로 기대한다.

Keywords

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