3D Image Mergence using Weighted Bipartite Matching Method based on Minimum Distance

최소 거리 기반 가중치 이분 분할 매칭 방법을 이용한 3차원 영상 정합

  • Received : 2008.07.30
  • Accepted : 2008.10.30
  • Published : 2008.10.31

Abstract

In this paper, to merge whole 3D information of an occluded body from view point, the new image merging algorithm is introduced after obtaining images of body on the turn table from 4 directions. The two images represented by polygon meshes are merged using weight bipartite matching method with different weights according to coordinates and axes based on minimum distance since two images merged don't present abrupt variation of 3D coordinates and scan direction is one direction. To obtain entire 3D information of body, these steps are repeated 3 times since the obtained images are 4. This proposed method has advantage 200 - 300% searching time reduction rather than conventional branch and bound, dynamic programming, and hungarian method though the matching accuracy rate is a little bit less than these methods.

본 논문에서는 구조화된 격자 패턴 발생기를 이용하여 카메라 시야로부터 가려진 인체의 완전한 3차원 정보를 정합하기 위하여 턴테이블 위에 놓인 인체를 4방향에서 영상을 획득한 후 각 영상을 정합하는 새로운 알고리즘을 소개한다. 다각형 망으로 표시된 정합될 두 영상은 3차원 좌표 값의 급격한 변화가 없고 주사 방향이 한 방향이기 때문에 좌표축에 따라 가중치가 다른 최소 거리 기반 가중치 이분 분할 매칭 법을 사용하여 정합한다. 완전한 3차원 체형 정보를 획득하기 위하여, 획득한 영상이 4개이기 때문에 이런 과정들을 3번 반복한다. 제안된 방법은 기존의 분지 한정법, 동적 계획법, 헝가리언 법에 비해 매칭 정확도는 조금 낮지만 탐색 시간을 200 - 300% 줄일 수 있는 장점이 있다.

Keywords