References
- 곽영진. 1999. DEA를 이용한 공공도서관의 효율성 평가. '회계연구', 4(1): 151-176
- 김선애. 2005. DEA를 이용한 공공도서관의 효율성 평가: 정보서비스 활동을 중심으로. '한국문헌정보학회지', 39(1): 221-239
- 정혜경, 정은주. 2007. 공공도서관 가치평가를 위한 가상가치평가법 분석. '정보관리학회지', 24(1): 188-208
- 정혜경, 정은주. 2008. 공공도서관 문화프로그램의 경제성 분석에 관한 연구. '정보관리학회지', 25(3): 377-392
- 표순희. 2008. 공공도서관의 경제적 이용가치 측정 방안에 관한 연구. '한국문헌정보학회 학술발표논집', 24: 49-83
- 표순희, 정동열. 2008. 공공도서관 경제적 이용가치 측정방안에 관한 연구. '한국문헌정보학회지', 42(2): 209-234
- 한국개발연구원 공공투자관리센터. 2001. '국립디지털도서관 건립사업: 2001년도 예비타당성조사 보고서'. 서울: 한국개발연구원
- 한국개발연구원 공공투자관리센터. 2005. '헌법재판소 도서관 신축사업: 2005년도 타당성재검증 보고서'. 서울: 한국개발연구원
- 한두완, 홍봉영. 2002. DEA를 이용한 도서관의 효율성 평가. '한국문헌정보학회지', 36(3): 275-286
- Amos Lakos and Shelley Phipps. 2004 'Creating a culture of assessment: A catalyst for organizational change.' Portal-Libraries and the Academy. 4(3): 345-361 https://doi.org/10.1353/pla.2004.0052
- Committee on Accreditation. 1995. Outcomes assessment for library and information studies: Resource manual. Chicago: American Library Association
-
Institute of Museum and Library Services. Perspectives on Outcome Based Evaluation for Libraries and Museums, Washington, D.C.: Institute of Museum and Library Services.
- Paul B. Kantor, Tefko Saracevic, and Joann D'Esposito-Wachtmann. 1995. Studying the cost and value of library services. Final Report. New Brunswick, NJ: School of Communication, Information and Library Studies, Rutgers University
- Peter Hernon and Robert E. Dugan. 2002. An Action Plan for Outcomes Assessment in Your Library. Chicago, IL: American Library Association
- Tefko Saracevic and Paul B. Kantor. 1997a. 'Studying the value of library and information services. Part I. Establishing a theoretical framework.' Journal of the American Society for Information Science, 48(6): 527-542 https://doi.org/10.1002/(SICI)1097-4571(199706)48:6<527::AID-ASI6>3.0.CO;2-W
- Tefko Saracevic and Paul B. Kantor. 1997b. 'Studying the value of library and information services. Part II. Methodology and Taxonomy.' Journal of the American Society for Information Science, 48(6): 543-563 https://doi.org/10.1002/(SICI)1097-4571(199706)48:6<543::AID-ASI7>3.0.CO;2-U
Cited by
- Understanding the Elements of Academic Library Brand Image: Based on Key Branding Concepts vol.47, pp.3, 2013, https://doi.org/10.4275/KSLIS.2013.47.3.295