References
- 김유라; '고객만족이 고객애호도에 미치는 영향에 관한 연구', 석사학위논문, 연세대학교, 2005
- 박천교; 'MP3 플래이어 국내외 시장동향', 정보통신연구진흥원, 2003
- 배준성; '구조방정식을 이용한 이동통신 단말기의 고객 만족 평가요인간 인과관계 모형', 석사학위논문, 홍익대학교, 2003
- 백인기; '고객만족도 평가를 위한 품질특성 평가프로세스에 관한 연구', 박사학위논문, 홍익대학교, 2002
- 채서일; '사회과학 조사방법론', 2판, 학현사, 2001
- 유채홍; 'MP3 플레이어 디자인과 소비자 구매력에 관한 연구', 석사학위논문, 중앙대학교, 2005
- 유창민; '구조방정식을 이용한 모바일 인터넷의 고객만족 요인에 관한 연구', 석사학위논문, 홍익대학교, 2002
- 이유재; '고객만족경영의 개념과 실천에 관한 연구', 경영저널, 1(1) : 153-172, 2000
- 한성호; '제품 디자인의 감성만족도 평가 및 예측모델 개발', 대한인간공학회지, 20(10) : 87-113, 2001
- Bentler, P. M.; 'Comparative Fit Indexes in Structural Models,' Psychological Bulletin, 107 : 238-246, 1990 https://doi.org/10.1037/0033-2909.107.2.238
- Blackwell, R. D. and Engel, J. F.; Consumer Behavior, 4th Edition, CBS College Publishing, Chicago, 1982
- Carmines, E. and McIver, J.; 'Analyzing Models with Unobserved Variables,' In Bohrnstedt, G. W. and Borgatta, E. F. (Ed.), Social Measurement: Current Issues, Beverly Hills, Sage, CA, pp. 65-115, 1981
- Chin, W.; 'The Partial Least Squares Approach for Structural Equation Modeling,' In Marcoulides, G. A. (Ed.), Modern Methods for Business Research, Lawrence Erlbaum Associates, Hillsdale, NJ, 1998
- Garvin, D. A.; 'Computing on the Eight Dimensions of Quality,' Harvard Business Review, 65(6) : 101-109, 1987
- Garbing, D. W., and Anderson, J. C.; 'An Update Paradigm for Scale Development Incorporating Unidimensionality and Its Assessment,' Journal of Marketing Research, 25 : 186-192, 1988 https://doi.org/10.2307/3172650
- Hartwick, J. and Barki, H.; 'Explaining the Role of User Participation in Information System Use,' Management Science, 40 : 440-465, 1994 https://doi.org/10.1287/mnsc.40.4.440
- Hunt, H. K.; 'CS/D - Overview and Future Research Direction, in Conceptualization and Measurement of Consumer Satisfaction and Dissatisfaction,' Hund, H. K. (Ed), Marketing Science Institute, Cambridge MA, pp. 455-488, 1977
- Iwasaki, Y.; 'Examining Rival Models of Leisure Coping Mechanisms,' Leisure Sciences, 25 : 183-206, 2003 https://doi.org/10.1080/01490400306560
- Oliver, R. L.; 'A Cognitive Model of the Antecedents and Consequences of Satisfaction Decisions,' Journal of Marketing Research, 17(4) : 460-469, 1980 https://doi.org/10.2307/3150499
- Tse, D. K. and Wilton, P. C.; 'Models of Consumer Satisfaction : An Extension,' Journal of Marketing Research, 25(2) : 204-212, 1988 https://doi.org/10.2307/3172652