Journal of Korea Game Society (한국게임학회 논문지)
- Volume 6 Issue 4
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- Pages.63-70
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- 2006
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- 1598-4540(pISSN)
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- 2287-8211(eISSN)
A design of low power structures of texture caches for mobile 3D graphics accelerator
모바일 3D 그래픽 가속기를 위한 저전력 텍스쳐 캐쉬 구조 설계
- Kim, Young-Sik (Dept. of Game & Multimedia Eng., Korea Polytechnic University) ;
- Lee, Jae-Young (Dept. of Game & Multimedia Eng., Korea Polytechnic University)
- Published : 2006.12.31
Abstract
This paper studied various low power structures of texture caches for mobile 3D graphics accelerator to reduce the memory latency of texture data. Also the paper designed the texture cache with the variable threshold values of power mode transition according to the filtering algorithms. In the trace driven simulation, we compared the performance of those structures using Quake game engine as the benchmark. Also the algorithm was proposed and verified by the simulation, which has variable threshold values of power mode transitions according to the selected texture filtering method.
본 논문에서는 모바일 3D 그래픽 가속기의 텍스쳐 데이터 메모리 지연시간을 감소하기 위해 사용하는 텍스쳐 캐쉬의 다양한 저전력 구조를 고찰하였다. 또한 텍스쳐 필터링 알고리즘에 따라서 가변적 전력 모드 전환 기준을 갖는 텍스쳐 캐쉬를 설계하였다. 각 텍스쳐 캐쉬 구조의 성능 비교 분석을 위하여 Quake 게임 엔진을 벤치마크로 사용한 트레이스 기반의 시뮬레이션을 수행하였다. 또한 저전력 텍스쳐 캐쉬 구조에 적합한 텍스쳐 필터링 알고리즘에 따라서 가변적 전력 모드 전환 기준을 갖는 알고리즘을 제안하고 시뮬레이션을 통하여 검증하였다.