유.무선 환경에서의 게임명령 히스토리 재전송 기법 기반 실시간 네트워크 게임 시스템

A Real Time Network Game System Based on Retransmission Mechanism of Game Command History on Wire/Wireless Environments

  • 김성후 (경남대학교 컴퓨터공학부 BK21) ;
  • 권영도 (경남대학교 컴퓨터공학부) ;
  • 박규석 (경남대학교 컴퓨터공학부)
  • 발행 : 2006.12.30

초록

본 논문에서는, 다중 플랫폼 기반 비디오 게임을 지원하기 위한 네트워크 게임 시스템을 제안하였다. 제안 시스템은 다수 사용자 게임으로 진행할 수 있도록 설계 하였으며, 실시간 네트워크 게임 진행시 발생되는 네트워크의 부하변동과 지연을 극복할 수 있도록 클라이언트의 초기지연 버퍼링 기법을 이용하여 안정적인 게임진행이 유지되도록 하였다. 또한, 게임 명령의 히스토리 기반 재전송 기법으로 UDP 통신 수단의 패킷 손실 또는 패킷 에러에 대한 단점을 보완하였다.

In this paper, we suggest a network game system that can support video game based on multi-platform for multi-user video game, Latency occurring from the load fluctuation in realtime network game is overcomed by using an initial delay buffering scheme on client, when a real-fire game is played, and shows that stable play for a game is achieved as the result of the scheme. Also, We suggest a retransmission algorithm based on the history of game commands, and this Algorithm supplement shortcomings for packet loss and pocket error on UDP communication.

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