참고문헌
- Stemberg의 지능 및 사고양식이론의 타당화 김소연
- 유아교육연구 v.21 no.2 예비 유아교사의 성격유형과 자아개념 및 창의성과의 관계 김애경
- 창의적 문제해결 : 창의력의 이론, 개발과 수업 김영채
- 교육학연구 v.41 no.4 과학영재의 삼원지능, 사고양식과 학업성취간의 관계 나동진;김진철;전계영
- 중앙유아교육학회 1997년도 제 3회 유아교육학술대회 유아교사의 전문성과 교사교육의 방향;유아교육학의 연구동향 노영희
- 아동학회지 v.23 no.6 어머니의 사고양식 및 양육효능감과 유아의 사회적 능력과의 관게 문태형
- 유아교육연구 v.16 no.1 반성적 사고와 유아교사교육 박은혜
- 교육학연구 v.41 no.4 성별과 전공계열에 따른 예비교사의 사고양식과 창의적 인성과의 관계 서미옥
- 교육학연구 v.41 no.3 지식기반사회의 맥락에서 본 '창의성'의 의미 및 그 개발을 위한 방법론적 논의 소경희
- 교사 창의성, 아동 창의성, 학업성취에 따른 교사의 아동 창의성 평가의 특성 유형근
- 사교양식과 학업성취에 관한 연구 : Sternberg의 정신자치제 이론을 중심으로 윤미선
- 사고양식에 따른 학습동기 및 교과흥미가 학업성취에 미치는 영향 윤미선
- 고등학교 영재학생과 일반학생의 사고유형과 학습유형의 차이 윤소정
- 교육심리연구 v.16 no.4 일상적-전문적 창의성의 암묵 이론적 구조 정은이
- 한국심리학회지 : 일반 v.17 no.1 창의성을 이해하기 위한 여섯가지 질문 최인수
- 한국심리학회지 ; 일반 v.20 no.2 새로운 생각은 어떻게 가능한가 : 전문분야 창의성에 대한 학습과정 모형 접근 최일호;최인수
- 사고양식, 의사결정, 창의적 인성간의 관계 연구 최지혜
- Creative mind: Myths and mechnnism Bcden, M.
- Personality and social intelligence Cantor, N.;Kihlstom, J.F.
- Creating Minds Gardner, H.
- Thinking styles;International handbook of personality and intelligence Grigorenko, E.L.;Sternberg, R.J.;Saklofske, D.(ed.);Zeidner, M.(ed.)
- The Psychology of Creativity and Discovery-scientist and Their Work Mansfield, L.M.;Busse, T.V.
- Journal of Education for teaching, v.16 no.2 Research on teachers' thinking: Its contribution to educating student teachers to think critically McNamara, D.
- Educational Psychologist v.29 The matter of style: Manifestations of personality in cognition, learning, and teaching Messick, S.
- Journal of Teacher Education v.47 no.4 Following the developmental process of reflection in novice teachers : three years of investigation Pultorak, E.G.
- Everyday Creativity. Encyclopedia of Creativity. Volume 1 Richard, R.
- Human Development v.31 Mental self government: A theory of intellectual styles and their development Sternberg, R.J.
- Thinking styles and testing: Theory and assessment at the interface between intelligence and personality assessment;Intelligence and personality Sternberg, R.J.;Sternberg, R.J.(ed.);Ruzgis, P.(ed.)
- Thinking Styles Sternberg, R.J.
- American Psychoiogist v.59 no.5 Culture and Intelligence Sternberg, R.J.
- Roeper Review v.16 no.2 Thinking styles and the gifted Sternberg, R.J.;Grigorenko, E.L.
- American Psychologist v.52 Are cognitive styles still in style? Sternberg, R.J.;Grigorenko, E.L.
- American Psychoiogist v.51 no.7 Investing in creativity Sternberg, R.J.;Lubart, T.J.
- International Journal of Science Education v.13 no.2 Learning to ask, listen, and analyse : Using structured interviewing assignment to develop reflection in preservice science teachers Trumbull, D.;Slack, M.
- Action in Teacher Education v.13 no.2 Effect orientation, pedagogy and time on selected student teaching outcomes Weldman, J.;Martin, M.;Mahlios, M.
- Journal of Psychology v.133 Further cross-cultural validation of theory of mental self-government Zhang, L.F.
- Educational Psychology v.20 no.3 Are Thinking Styles and Personality Types Related? Zhang, L.F.
- Personality and Individual Difference v.31 Do styles of thinking matter among Hong Kong secondary school students? Zhang, L.F.