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Implementation of Kiosk-based Internet Public Services System

키오스크 기반 인터넷민원처리시스템의 구현

  • Published : 2003.10.01

Abstract

To provede public services through Internet, there are several prerequisites such as security issue resolutions for public area installation and hardware support for authorized signatures etc. in addition to web-based system development. A kiosk-based system is a right solution for public services provision through Internet because a kiosk has hardware features supporting authorized signatures and also it can be installed at public area through Internet without security exposure, meeting security guidelines of National Intelligence Service. The process to provide public services through a koisk is that a client requests a kind of public services selecting menu through the kiosk, then the system issues a civil service documents after taking authentification and payment process. To support those kinds o processes it is required to support electronic payment using SMART card in addition to cash payment and to apply government standard security guidelines to protect administrative and personal information. This kiosk-based Internet public service system support and meet those all requirements.

현재 지원되고 있는 C/S 방식의 민원 서비스의 한계를 극보가여 인터넷으로 민원서비스를 하기 위해서는 웹 기반의 시스템 개발과 직인 또는 관인의 날인이 가능한 단말기의 지원, 그리고 관청 외부 설치에 따른 보안 문제의 해결 등이 전제되어야 한다. 이러한 전제 사항들을 극복하도록 현행 민원서비스시스템을 키오스크를 통하여 민원 서비스, 지원을 함으로 관청 내부뿐만 아니라 외부 어느 곳에서라도 민원 서비스를 할 수 있는 시스템을 구축하였다. 키오스크를 통하여 민원 신청을 하고 신청을 받은 민원서비스시스템은 본인 확인 절차와 지불 절차를 거처 민원서류를 발급한다. 이 시스템은 민원처리 과정에 스마트카드를 이용한 전자지불과 현금 이용 등 다양한 결제수단을 동원하고 공인 인증과 정부 인증의 지원, 그리고 개인정보 및 행정정보의 보호를 위하여 정부표준 보안 모듈 등의 기술을 적용하여 구현한 키오스크를 기반으로 한 인터넷 민원처리 시스템이다.

Keywords

References

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