WBI를 통한 국어과 글쓰기 지도 방안

A Method of Guidance on the Writing in the Korean Language through the WBI

  • 이영수 (경기 화성 남양초등학교) ;
  • 한규정 (공주교육대학교 컴퓨터교육과)
  • Lee, Young-Su (Namyang Elementary School Whasung) ;
  • Han, Kyu-Jeong (Department of Computer Education Kongju National University of Education)
  • 발행 : 2001.03.30

초록

요즘 우리 나라는 인터넷 사용자가 1,500만 명을 넘었으며 교육 정보화 사업으로 인해 가정과 학교에서 인터넷이 일반화 되어가고 있다. 또한 인터넷은 점점 다양한 서비스를 제공하고 정보의 양도 급팽창을 하고 있다. 학생들의 흥미와 동기를 유발하고, 더 효과적이고 체계적인 글쓰기 지도를 위해 인터넷의 다양한 서비스 및 정보와 자료를 적극 활용하기 위해, web을 이용한 글쓰기 지도 방안을 살펴보고자 한다.

Recently in Korea where were not only more than 15,000,000 internet-users but the internet has been generalizing at school and home under the influence of the Educational Information Work. Moreover, the internet provides the human beings with various information as well as a plenty of information has been increasing rapidly. The purpose of this paper is to give much interests and motivation to students, and besides, is in order to enhance the efficient, systematic writing guidance through to use varied information and materials, and furthermore to consider the method of writing guidance to make use of the Web.

키워드