웹사이트의 시각적 요소가 커뮤니케이션에 미치는 영향

Effects of Web Sites' Visual factors on Communication

  • 발행 : 2001.02.01

초록

본 연구의 근본 목적은 사용자의 커뮤니케이션에 대해 복잡성을 사용하는 시각적 요소 수준의 효과를 파악하는 것이다. 실험에서 커뮤니케이션 효율성을 시험해 보기 위해 복잡성을 사용한 여섯 개 수준의 시각적 요소가 네 개의 아이템(그래픽, 동적인 그래픽, 사이즈, 링크)으로 조절되었다. 연구결과, 사용자의 커뮤니케이션은 시각적 요소의 복잡성에 영향을 받았다. 이는 복잡하고 간단한 수준의 시각적 요소보다 적절한 수준의 시각적 요소로 디자인된 웹사이트가 더 선호된다는 것을 입증하고 있다.

The primary purpose of this research is to identify effects of the complexity levels of visual factors on user's communication in the web-sites. In this study, six complexity levels of visual factors were manipulated with four items(graphics, moving graphics, size and links) to test communication effects. As a result, user's communication was influenced by the complexity of illustration. This result shows that web sites with moderate levels of illustration complexity are more preferred than with complex or simple levels of visual complexity.

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