Abstract
In this paper, we handle the estimation method of the received $E_{b}l1_{o}$ for forward closed-loop power control in cdma2000 systems. The estimation of MS-received $E_{b}l1_{o}$ utilizes the symbols related to the forward power control subchannel transmission. The estimation of the received bit energy and noise variance is analyzed for the frequency-selective Rayleigh fading channel. In order to improve SIR (signal-to-interference), the estimation of the received bit energy is made by the coherent combining of the rake-fingers and received I/Q symbols. And, in this paper, we evaluate the performance of forward closed-loop power control according to the mobile speed and the power adjustment step size in terms of the bit error rate (BER) and power control error. Simulation results present the optimal power adjustment step sizes according to the mobile speeds.
본 논문에서는 cdma2000 시스템에서 순방향 폐루프전력제어를 위해 수신 E$_{b}$/I$_{o}$ 를 추정하는 방법을 다루고 있다. 이동국 수신 b//I$_{o}$ 의 추정은 순방향 전력제어 부채널(forward power control subchannel) 전송 심벌을 이용하고 있다. 수신비트에너지와 잡음분산의 추정은 주파수 선택적 Rayleigh 페이딩 채널에서 해석되었다. 특히, 수신비트에너지의 추정은 SIR(signal-to-interference ratio)을 향상시키기 위해서 rake 핑거들과 1/Q 수신심벌들웨 대하여 코히런트 결합에 의해 수행되었다. 그리고 본 논문에서는 차량속도와 전력조정스텝크기에 따른 순방향 폐루프 전력제어의 성능을 비트오율과 전력제어에러 측면에서 평가하고 있다. 시뮬레이션 결과로는 차량속도에 따른 최적의 전력조정스텝크기를 제시하고 있다.