References
- 서울대학교 대학원 석사학위논문 시간변수가 소비자행동에 미치는 영향에 관한 연구 김기찬
- 서울대학교 대학원 석사학위논문 소비자의 의복쇼핑셩향과 점포애고행동에 관한 행동 김소영
- 한국의류학회지 v.19 no.4 소비자의 의복 상표충성도와 의복구매행동 김순아;이영선
- 충남대학교 대학원 박사학위논문 의류제품에 대한 소비자의 다양성추구동기와 행동: 소비자 유형별 유행관심, 의복구매행동과 관련지어 김순아
- 서울대학교 대학원 박사학위논문 의복구매에 관련된 상황변수 연구; 의복 착용상황, 커뮤니케이션상황, 구매 상황을 중심으로 박은주
- 소비자학연구 v.11 점포이미지/자아이미지와 점포선호도와의 관계에 관한 연구 안광호;김미라
- 한국의류학회지 v.18 no.2 의복구매상황에 따른 점포선택행동에 관한 연구 원미향;박은주
- 경북대학교 대학원 석사학위논문 소비자만족과 전환비용지각이 상표충성도에 미치는 영향 분석 이민정
- 한국의류학회지 v.22 no.3 의류제품 판매원 유형분석(제1보) 임선영;김정원
- 경영연구 v.15 전환장벽, 모방벽지 및 지속적 경쟁우위 전인수
- 경영학연구 v.28 no.1 점포충성도에 대한 전환장벽과 고객만족의 영향력에 관한 실증적 연구 조광행;박봉규
- 유통저널 '96. 2. 대형소매점포의 전략적 개발측면에서의 특징과 평가 한동철;장효산
- Consumer Behavior and Marketing Action (6th ed.) Assael, Henry.
- European Journal of Marketing v.27 no.7 Satisfaction and Loyalty to Suppliers Within the Grocery Trade Biong,Harald
- Journal of the Academy of Marketing Science v.22 no.2 Customer Loyalty: Toward an Integrated Conceptual Framework Dick,A.S.;Basu K.
- Southern Journal of Business v.3 Store Loyalty characteristics of Shoppers and Switchers Enis,Ben M.;G.W.Paul
- Journal of Marketing v.56 no.January A National Customer Satisfaction Barometer: The Swedish Experience Fornell,Clase
- Journal of Marketing v.28 no.April Determinants of Long-Term Orientation in Buyer-Seller Relationship Ganesan,S.
- Customer Loyalty: How to Earn It. how to Keep It. Griffin,Jill
- Journal of Retailing v.58 no.Winter The Shopping Style Explanation for Store Loyalty Goldman, Arieh
- Winning and Keeping Industrial Customers Lexington Jackson, Barbara Bund
- Journal of Consumer Research v.2 Cognitive Maps pf Retail Locations: An Investigation of Some Basic Issue Mackay,D.B.;R.W.Olshavsky
- Harvard Business Review v.36 The Peronality of the Retail Store Martineau, Pierre
- The Jouranal Services Marketing v.12 no.3 Why Do Customer Switch? The Dynamics of Satisfaction Versus Loyalty Mittal, Banwari;Lassar Walfried M.
- Journal of Retailing v.69 no.Fall The Effects of Satisfaction and Structure Constraints on Retailer Exiting, Voice, Loyalty, Opportunism, and Neglect Ping, Jr.Robert A.
- Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors Porter, Michael E.
- Journal of Consumer Marketing v.1 no.Spring A Marketing Approach to Customer Retention Rosenberg, Larry J.;John A.Czepiel
- Retail Marketing Strategy Samli,A.Coskun
- The Changing Marketing Environment: New Theories and Applications A Multimensional Approach to Analyzing Store Loyalty: A Predictive Model Samli A.Coskun;M.Joseph,Sirgy;Ken Berhardt(ed);Bill Kehoe (eds.)
- Journal of the Academy of Marketing Sciencs v.13 no.Summer A Path Analytic Model of Store Loyalty Involving Self-Concept, Store Image, Geographic Loyalty, and Socioeconomic Staus Sirgy,M.Joseph;Samil A.Cokun
- Advance in Consumer Research v.25 An Investigation of External Information Search Effort: Replication In-home Shopping Situations Sundaram,D.S.;R.D.Taylor
- Journal of Marketing Research v.29 no.February Converting Form Independent to Employee Salesforces: The Role of Perceived Switching Costs Weiss,A.M.;Anderson E.
- 서울경제신문
- 매일경제신문